V dnešní recenzi se podíváme na Peugeot 207. Je to pokračovatel malých osobních automobilů z řady 200 u Peugeotu. Dvěstěsedmička to v začátcích neměla vůbec lehké, protože byla nástupcem vele úspěšného modelu 206, který si oblíbila takřka celé populace, jak starší lidé tak lidé středního věku a zaujala také svým designem mladou populaci. První motorizace byly převzaty z modelu 206 jednalo se o zážehové motory s kódovým označením TUx. O rok později přišla modernizace a 207 dostala 16-ti ventilové zážehové čtyřválce, které prošly mírnou modernizací oproti motorům TU. V době tohoto modelu Peugeot spolupracoval na motorech s BMW, jedná se o přeplňované zážehové čtyřválce, ovšem nebyl to příliš úspěšný krok, jelikož tento motor je dost náchylný na zmiňované turbodmychadlo. Ideální volbou jsou motory s označením KFU(objem 1400ccm), KFV(objem 1400ccm), NFU(objem 1600ccm). Do modelů 207 se samozřejmě montovaly vznětové motory, jednalo se o dvě motorizace 1.4 HDI a 1.6 HDI. Můj názor je, že automobilka udělala chybu, protože nedala do své nabídky velice spolehlivý motor 2.0 HDI, který je originál motor koncernu PSA na rozdíl od již zmiňovaných motorů 1.4 a 1.6 HDI, na kterých spolupracoval Ford.
Co se týče jízdních vlastností, nejsou špatné, ovšem je zde také změna oproti klasickému do té doby používanému řešení zadních náprav, které měli torzní tyče. Dvěstěsedmička dostala pružinové pérování, které není tak náročné na údržbu ovšem podle mě zavěšení s torzními tyčemi má lepší jízdní vlastnosti ale o tom se určitě dozvíte v nejbližším příspěvku. Čeho jsem si všiml je celkem dost neposilované řízení, které vytváří takový umělý efekt a auto je tak dost citlivé na změny volantu a celková zpětná vazba se mi zdá ne moc pevná. Pružnost motoru je uspokojivá, vznětové motory zabírají ve vyšších otáčkách a mají kultivovaný chod. Zážehové motory mají o něco lepší pružnost, zabírají hned od spodu a výkon je znát po celou dobu zrychlování.
Vnitřní prostor chválím, je dost místa jak vzadu tak i v předu, samozřejmě nejsem žádný obr ale myslím, že prostor je v pořádku. Komfort v sedačkách je na dobré úrovni, sedadla jsou pevná a i při prvním sedu jsou příjemná. Jediné co bych vytknul je, že by mohli mít sportovnější charakter. Design palubní desky je pěkný nekopíruje žádný jiný model. Kvalita zpracování je na dobré úrovni během jízdy nic nevrzalo a i na omak jsou plasty velice příjemné.
Tento model prošel jedním faceliftem, první generace měla dva modely jeden konzervativní (obr.č.1) a druhý měl sportovní charakter (obr.č.2). Po faceliftu již nebyly dva modely ale zůstal jeden modernizovaný, podle mého se sloučil konzervativní a sportovní model dohromady. Změny se týkaly v předním nárazníku a v koncových svítilnách, jinak vše zůstalo, jako v předchozí generaci. Nyní je model nahrazen modelem 208, který doufám, že bude stejně úspěšný jako jeho předchůdci. Cena se dnes pohybuje od cca 100 000 Kč do cca 340 000 Kč. Rozpětí je dáno tím, že model prošel dvěma facelifty a vyráběl se skoro 6 let.
Děkuji, že jste strávili čas přečtením toho to článku a těším se na Vás v dalším článku Váš Juris5.
Přidat komentář
Poslední komentáře