Jeep Grand Wagoneer na silnici zaujme každého. Jeho impozantní vzhled kombinuje robustní, ale elegantní linie, typické pro prémiové off-roadové vozy. S délkou přes 5 metrů a šířkou více než 2 metry působí na cestách jako opravdový gigant. Dominantní maska chladiče, výrazné horizontální LED světlomety a masivní nárazníky dodávají vozu autoritativní vzhled, zatímco široké blatníky a vysoký podvozek zdůrazňují jeho připravenost na jakékoliv dobrodružství.
Designové detaily s osobitým charakterem
Ačkoliv vůz působí na některé jako „krabice“ – zejména kvůli svým rozměrům – najdeme zde sympatické detaily, které zaujmou. Například americká vlajka umístěná vedle označení modelu na předních dveřích je decentním, ale stylovým prvkem. Dalším prvkem, který si zaslouží pochvalu, jsou elektrické prahy. Ty se vysunou již při rozpoznání klíče v blízkosti vozu, což výrazně usnadňuje nastupování a vystupování – zejména u vozu těchto rozměrů.
Impozantní přední část a méně výrazný zadek
Přední maska vozu působí monumentálně a rozhodně zaujme. Naopak zadní část vozu nepůsobí tak přesvědčivě – zejména kvůli krabicovému tvaru a nezvyklému chromovému orámování světel. Tento dojem bohužel umocňuje i barva konkrétního testovaného modelu, která nemusela být pro tento design nejvhodnější.
Luxusní prvky s nádechem exkluzivity
I přes kontroverzní designové prvky Jeep Grand Wagoneer nadchne detaily jako 22" kola, která podtrhují jeho robustní vzhled, či světelné logo na klikách, které dodává vozu punc exkluzivity. Tento model je kombinací luxusu a robustnosti, která si své příznivce rozhodně najde.
Interiér: Luxus, technologie a maximální komfort
Interiér tohoto vozu je ztělesněním luxusu a komfortu. Kožené čalounění, precizní dřevěné detaily a vysoce kvalitní materiály vytvářejí atmosféru sofistikovanosti a pohodlí. Elektricky nastavitelná, vyhřívaná a ventilovaná sedadla poskytují dokonalý komfort i při dlouhých cestách. Masážní funkce předních sedadel přidává na exkluzivitě a je perfektním doplňkem pro delší trasy. Třetí řada sedadel nabízí dostatek prostoru pro více pasažérů a pohodlné cestování pro všechny.
Moderní technologie na každém kroku
Centrem technologické výbavy je velký dotykový displej infotainment systému s podporou Apple CarPlay a Android Auto, který doplňuje digitální přístrojový štít a pokročilé asistenční systémy. Zajímavostí je také displej před spolujezdcem, který může propojit infotainment pomocí HDMI, nebo asistovat řidiči při nastavení navigace (řidič však tuto akci musí potvrdit).
Další displej pro ovládání klimatizace, sedadel a dalších funkcí přináší maximální přehlednost. Zajímavostí je, že tento displej lze mechanicky zasunout pomocí tlačítka, čímž se odhalí přihrádka s USB a HDMI sloty. Ideální místo, kde lze bezpečně uložit telefon a využívat například Android Auto bez rušivých kabelů.
Zvukový zážitek na palubě
Prémiový audio systém McIntosh s 23 reproduktory zajišťuje prvotřídní hudební zážitek, který ocení každý cestující. Bez ohledu na délku cesty se díky těmto technologickým a komfortním prvkům budete cítit jako v luxusním salonku na kolech.
Motor a spotřeba
Pod kapotou se ukrývá 3.0litrový šestiválcový motor s dvojitým turbem (Hurricane HO) a výkonem 420 koní a točivým momentem 510 Nm. Tento motor je navržen tak, aby snadno zvládl náročný terén a zároveň poskytoval plynulou jízdu i na dálnici. V reálných podmínkách dosahuje Grand Wagoneer průměrné spotřeby kolem 18 MPG, tedy přibližně 13 litrů na 100 km, což je v této kategorii očekávané. Při našem posledním tankování jsme natankovali 18,5 galonu za přibližně 80 dolarů, což postačilo na zbytek naší jízdy.
Díky vzduchovému odpružení můžete snadno přizpůsobit výšku vozu podle aktuálních potřeb. Tento systém nejenže zajišťuje komfortní jízdu na silnici, ale také umožňuje lepší průchodnost v terénu. Grand Wagoneer nabízí světlou výšku až 25,4 cm, což z něj dělá ideálního společníka i na náročných cestách. Je vybaven pohonem všech kol a pokročilými terénními režimy jako Snow, Mud, Sand a Rock, díky kterým si poradí s různorodými povrchy bez sebemenších problémů.
Skvělá jízda, ale s pár kompromisy
Na silnici je jízda s Grand Wagoneerem výjimečně hladká a komfortní. Auto se doslova vznáší, a člověk téměř nepozná, že jede. Přesto mě při jízdě trochu zklamala digitální zpětná zrcátka. I když klasická obří zrcátka poskytují skvělý přehled, digitální obraz překrýval mapové podklady, což na mých cestách nebylo ideální. Zejména na rozdělených silnicích jsem přes digitální kameru neviděl potřebné detaily.
Co mě však skutečně překvapilo, bylo upozornění vozu na klikaté silnice. Když jsme se vydali po úzkých a krkolomných cestách směrem k vodopádům, několikrát mě vozidlo varovalo, že tento typ cesty není pro Grand Wagoneer vhodný. Na tento fakt nás ostatně upozornili už při půjčování vozidla.
Technologie a schopnosti v terénu
I přes své rozměry si vůz v terénu vede skvěle, a to díky systému 4x4, optimalizovanému trakci a různým režimům pro specifické povrchy. Přesto je důležité myslet na jeho velikost, která může na úzkých nebo klikatých silnicích představovat výzvu. Grand Wagoneer je tedy ideálním partnerem pro dlouhé a pohodlné jízdy, ať už na silnici nebo v lehčím terénu.
Výbava a technologie
Grand Wagoneer je vybaven množstvím moderních technologií, které zvyšují komfort a bezpečnost na cestách. Jedním z nejzajímavějších prvků je noční vidění s detekcí chodců, které se promítá přímo mezi budíky řidiče. Tento systém nejen výrazně zlepšuje viditelnost za šera nebo na neosvětlených silnicích, ale také umožňuje sledovat detaily, jako je například žhnoucí výfuk vozidla před vámi. Noční vidění upozorňuje na objekty na vozovce pomocí žlutého rámečku, což přispívá k většímu bezpečí během nočních jízd.
Dalším technologickým prvkem, který zaujal, je adaptivní tempomat. Oproti jiným systémům, které se často chovají agresivně při akceleraci nebo dobržďování, působí tento tempomat velmi kultivovaně a plynule. Překvapilo mě také, jak dobře vůz zvládá udržet jízdní pruh i přes absenci plnohodnotného autopilota. Pokud řidič pustí volant, systém ho na to rychle upozorní, ale do té doby si Grand Wagoneer vede obdivuhodně.
Prvky pro každodenní pohodlí
Mezi další praktické funkce patří elektricky vysunovací nášlapy, které usnadňují nastupování a vystupování, a panoramatické střešní okno, které přidává interiéru příjemný pocit vzdušnosti. Vůz je navíc vybaven pokročilými asistenty, jako je systém monitorování mrtvého úhlu, udržování v jízdním pruhu a programovatelné ovládání pro garážová vrata nebo další zařízení.
Zavazadlový prostor
Jeep Grand Wagoneer nezapomíná na praktičnost a dostatek prostoru pro náklad. I přes třetí řadu sedadel nabízí zavazadlový prostor úctyhodnou kapacitu, která splňuje nároky na rodinné výlety i delší cesty. V základním uspořádání poskytuje více než 700 litrů úložného prostoru. Po sklopení třetí a případně i druhé řady sedadel získáte ještě větší nákladní prostor, přesahující 2000 litrů, což oceníte zejména při převozu objemnějších věcí nebo sportovního vybavení. Zavazadlový prostor je navíc vybaven praktickými uchyceními pro bezpečné uložení nákladu a elektrickým ovládáním víka kufru, což usnadňuje nakládání a vykládání i v méně příznivých podmínkách. Tento vůz se tak řadí mezi SUV, která umí nabídnout nejen luxus a výbavu, ale také vysokou praktičnost a pohodlí pro všechny pasažéry a jejich zavazadla.
Závěr a srovnání s Wagoneerem
Oproti modelu Wagoneer nabízí Grand Wagoneer řadu vylepšení, zejména v oblasti luxusu a výkonu. Zatímco Wagoneer sází na praktické a rodinné využití s důrazem na pohodlí, Grand Wagoneer přidává k výkonu dvojité turbo, robustnější provedení a prvky jako noční vidění a panoramatické okno, což ho činí vhodným i pro náročné uživatele. Wagoneer je přitom dostupný s atmosférickým motorem a je spíše zaměřen na klidnější jízdu, zatímco Grand Wagoneer vyniká v off-roadových schopnostech i v luxusním provedení pro ty, kdo hledají exkluzivitu i výkon.
Výrobce | Jeep | Model | Grand Wagoneer |
Rok výroby | 2024 | Motor | 3.0L Twin-Turbo řadový šestiválec |
Výkon | 510 koní (380 kW) | Točivý moment | 678 Nm |
Převodovka | 8-stupňová automatická | Pohon | Pohon všech kol (4WD) |
Spotřeba paliva | 14 mpg město, 20 mpg dálnice | Rozměry (D x Š x V) | 5436 mm x 2123 mm x 1920 mm |
Rozvor | 3302 mm | Objem kufru | 775 l (za třetí řadou) / 2418 l (max) |
Nosnost tažného zařízení | Až 4 445 kg | Celková hmotnost vozidla | 3 357 kg |
Počet míst k sezení | 7 nebo 8 | Cena v ČR (orient.) | cca od 2 500 000 Kč |
Přidat komentář
Poslední komentáře