Do testu se nám nyní nedostalo zrovna nejnovější auto, nicméně v dnešní době, kdy se diskutuje hlavně o nové Octavii, popřípadě Golfu Variant, si myslíme, že se jedná o příjemnou změnu. K testu jsme dostali Focus Kombi, ve výbavě Titanium s motorem 1.6 EcoBoost o výkonu 150 koní. Základní cena tohoto vozu je 479 990 Kč.
Design a představení vozu
Na první pohled může vypadat Focus Kombi jako zmenšené Mondeo, což ovšem bereme jako klad, protože design Mondea se nám zamlouvá. Focus v praktičtější verzi kombi hodnotíme kladně. Musíme uznat, že velký dojem na nás udělala oranžová barva vozu, která zdůrazňovala sportovní design tohoto vozu. Designu vozu pomohla také kola, která, ačkoliv na první pohled vypadají jako klasické lité disky, tak to jsou prakticky běžné plechové disky, které jsou vytvarovány do netypického tvaru pro plechová kola. Jedno kolo má tady pět paprsků, na které nabízí Ford originální poklice. Ačkoliv se Vám může zdát, že se jedná o levnější řešení, tak si myslíme, že toto řešení má i své klady. Pokud si například odřete kolo o patník, tak si můžete pouze zakoupit novou poklici u prodejce.
Ačkoliv na fotografiích vypadá přední nárazník možná až moc mohutně, tak ve skutečnosti tak na nás nepůsobil. Řekli bychom, že spolu s decentním zadním spoilerem podtrhuje agresivní design vozu. Ovšem vzhledem k tomu, že design je zcela subjektivní věc, o které můžete dlouze diskutovat, tak se pojďme podívat na tento vůz i z jiného pohledu.
Focus kombi není zrovna největší kombi na trhu. Na Octavii nějaký ten centimetr přece jenom ztrácí. Každý si ovšem musí zvážit, zda opravdu potřebuje větší auto, než je tento vůz. Nicméně i pro ty nabízí Ford například S-MAX, či Mondeo.
Interiér
Jak již bylo zmíněno, tak Focus není zrovna největší vůz v tomto segmentu. Pokud ale čekáte stísněný interiér, tak jste na omylu. Musíme ovšem uznat, že již zmíněná Octavia nabídne uvnitř o něco více místa, to pocítí hlavně pasažéři na zadních sedadlech. Prostornost tedy nebude hlavním trumfem tohoto vozu, nicméně pokud nevozíte každý den na zadních sedadlech tři dospělé muže, tak si myslíme, že Vám bude Focus stačit, ale jak již bylo zmíněno, pokud toužíte po větším voze, určitě si vyberete v nabídce Fordu.
Pokud se podíváme na interér z pohledu řidiče, tak zde nemáme vozu co vytknout. Někomu se může zdát na první pohled palubní deska příliš složitá, po usednutí se však rychle zorientujete. Řidiče jakoby obepne, máte tedy pocit, že Vás více vtahuje do děje. Třešničkou na dortu je volant, který má příjemnou tloušťku a svým tvarováním opět připomíná sportovní vozy.
Přední i zadní jsou příjemně komfortní, nebudete tedy mít problém ujet delší vzdálenosti. Navíc jsou čalouněna z kvalitních materialů, ostatně i celá palubní deska je tvořena z příjemných plastů.
Zavazadlový prostor
Kombi si většina lidí kupuje právě díky objemu zavazadlového prostoru, tento Focus Vás ovšem z teoretického pohledu nijak neohromí. Zavazadelník má udávaný objem 476 litrů, což je dokonce o pár litrů méně, než nabízela minulá generace. Nicméně musíme vyzvednout fakt, že Focus má dojezdové rezervní kolo, která v případě roztržení gumy oceníte více, než pár litrů zavazadlového prostoru navíc. Hrana zavazadelníku je umístěna příjemně nízko, což oceníte hlavně při zvedání objemnějších předmětů. Navíc má celý zavazadlový prostor pravidelný tvar, nenarazíte tedy na žádné zůžení, jako u některých konkurentů.
Celý zavazadelník je kvalitně očalouněn. Praktickým doplňkem je roletka kufru, která je usazana v kolejničkách. Při jejím stažení se jí stačí pouze dotknout a sama zajede. Naopak při zatažení pouze taháte k sobě, kolejnice drží její směr. Nebudete tedy muset jako u většiny konkurentů dlouze zahačovat roletku na dvou stranách. Při delších cestách, například v létě do Chorvatska, oceníte zásuvku na 12V umístěnou v zavazadelníku.
Ford Focus-zavazadlový prostor
Jízda
Jak již bylo zmíněno, celý vůz působí sportovním dojmem již na první pohled. Nehledě na usednutí do interiéru, kdy chytnete sportovně vypracovaný volant. Po nastartování vozu ovšem můžete čekat dunění sportovního motoru. To si ovšem musíte pořídit verzi ST. Námi testovaný vůz měl moderní motor 1.6 EcoBoost, který vynikal svou kultivovaností, po nastartování jste tedy pochybovali, zda jste opravdu nastartovali. Nicméně při rozjezdu jste cítili, že neřídíte zrovna nejslabší kombi, přeci jenom 150 koní je slušný výkon na rodinné kombi.
Ačkoliv jsme se původně trochu obávali downsizeingového motoru, tak musíme uznat, že tento motor se Fordu povedl. Vůz krásně zrychluje, navíc ve vyšších otáčkách má příjemný zvuk. Spolu s přesným řízením a řazením si můžete opravdu dobře zajezdit. Podvozkáři Fordu opět odvedli dobrou práci, ale Focus byl vždy na špici třídy, alespoň z pohledu jízdních vlastností. Navíc i dynamické parametry tohoto vozu jsou slušné. Maximálně se můžete rozjet až na 210 km/h a z nuly na sto se rozjede za 8,8 sekundy.
Pokud očekáváte spotřebu na hranici deseti litrů, tak jste zcela mimo. Udávaná kombinovaná spotřeba je 6,2 litru. Při klidné jízdě se dá opravdu dosáhnout této hodnoty, nicméně ani při svižném tempu není spotřeba zlá. Prakticky i dle zkušeností jiných uživatelů víme, že se dá jen s těží dostat k osmi litrům.
Výbava a technologie
Testovaný kousek byl prakticky v nejvyšší výbavě. Nechyběla mu automatická dvouzónová klimatizace, tempomat nebo všechna okna v elektrice. Toto ovšem můžeme brát u lépe vybavených vozů této třídy jako standard. Velmi dobře hodnotíme palubní počítač, který má velký dispej, na kterém si můžete zobrazit všechna důležitá data v přehledné tabulce. Oproti konkurenci má Focus náskok díky asistenčním systémům. Námi testovaný kus měl například čtení dopravních značek. Toto je praktický pomocník, díky kterému již nepřehlédnete omezení rychlosti.
Tento systém vždy fungoval dobře, vždy spolehlivě přenese značku na dispej palubního počítače. Nicméně jako vadu shledáváme nečtení značek označujících obec. Praktickým pomocníkem při jízde v noci je také automatické ovládání dálkových světel. Nyní by se Vám tedy nemělo stát, že někoho v noci ozáříte. Zejména ženy by zajisté ocenily automatické parkování, na které má Ford zajímavou reklamu, kterou jste mohli vidět v televizi. Užitečný rovněž může být i systém hlídaní mrtvého úhlu, který zabrání nejedné nehodě. Při tankování oceníte i bezkontaktní víčko nádrže, nebudete tedy muset při tankování nijak odjišťovat víčko nádrže. Samotné víčko se zamyká spolu s vozem. Kompetní výbavu nebo jízdní asistenty ovšem nemá cenu zde vypisovat, vše si můžete najít v případě zájmu na webu Fordu.
Ford Focus-bezkontkatní víčko nádrže
Závěrem
Focus kombi na nás udělal velmi dobrý dojem. Kromě menšího zavazadelníku a omezenému místu na zadních sedadlech mu nemáme co vytknout. S motorem 1.6 EcoBoost dostanete auto, které má vynikající jízdní vlastnosti, na každou jízdu se tedy budete těšit. Navíc díky kvalitně zpracovanému interiéru se za své auto nebudete stydět ani za pět let.
Pokud tedy máte zájem o kombi nižší střední třídy a nepotřebujete za každou cenu co největší zavazadlový prostor, tak se Vám určitě vyplatí alespoň se zastavit u Fordu a požádat prodejce o testovací jízdu.
Za zapůjčení vozu k testu děkujeme společnosti Auto Tichý.
Klady
-jízdní vlastnosti, přesné řízení
-přesná převodovka
-úsporný motor EcoBoost
-kvalitní interér
Zápory
-méně místa na zadních sedadlech(v porovnání s Octavií)
-menší zavazadlový prostor
Kompletní galerii fotografií tohoto vozu z našeho testu nejdte na našem facebookovém profilu.
Přidat komentář
Poslední komentáře