Nedávno nás ohromila Mazda 6 svými jízdními vlastnostmi, rozhodli jsme se tedy zapůjčit si další vůz od Mazdy, nyní ovšem SUV, abychom zjistili, zda může být i jízda s SUV zábavná. Sama Mazda CX-5 je ve své třídě relativně výjimečný vůz, protože najít SUV podobné velikosti s dvoulitrem o podobném výkonu je prakticky nemožné. Pojďme si tedy představit Mazdu CX-5 Skyactiv-G o výkonu 160 koní a navíc s pohonem všech čtyř kol. Námi testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Revolution. Ceníková cena tohoto vozu je stanovena na 726 900 Kč.
Design a představení vozu
Mazda CX-5 byla prvním vozem této značky, který vznikl v novém designovém stylu Kodo. Díky tomuto toto SUV na cestě nemůže přehlédnout. Celý vůz je relativně výrazný, nicméně my jsme považovali design za velmi silnou stránku tohoto vozu. Designérům se podařilo skloubit sportovní stránku vozu s tou elegantní, čímž vzniknul velmi zajímavý vůz.
Tato Mazda má relativně krátké převisy karosérie, což znamená, že na rozdíl od jiných vozů, kde u couvání potřebujete parkovací kameru, tak tady byste se díky velkým zpětným zrcátkům obešli i bez couvací kamery. Navíc díky krátkým převisům budete moct využít potenciál tohoto vozu i v terénu. Krátké převisy zaručují lepší nájezdové úhly, díky kterým se můžete dostat dál, než s konkurenčními SUV.
Interiér
Při pohledu do interiéru Vás na první pohled zaujme mohutný panel s navigací a ovládáním klimatizace. Na první pohled se sice může zdát, že se designéři inspirovali u BMW, nicméně co se týče funkčnosti, tak nemůžeme nic vytknout. Vše je ergonomicky dobře umístěno, takže ani za jízdy nebudete mít problém např. s nastavením klimatizace. Dominantou přístrojové desky je ovšem multifunkční displej s navigací. Tento displej můžete ovládat buď pomocí dotyku nebo otočným ovladačem, který je umístěný u přístrojové desky.
Interiér CX-5 je velmi prostorný. Žádný z cestujících by si neměl stěžovat na nedostatek prostoru. Sedadla, které jsme měli čalouněné světlou kůží, jsou dostatečně pohodlná, ani na delších cestách Vás nebudou bolet záda. Navíc řidičova sedačka je elektronicky seřiditelná, díky tomuto si svou pohodlnou polohu naleznete ještě snadněji. O poloze za volantem by se dalo říct, že je podobná, jako u Mazdy 6, jenom pochopitelně sedíte o něco výše.
U mnoha vozů třídy SUV se může stát, že si při nasedání do vozu zašpiníte kalhoty o práh vozu. Mazda ovšem prodloužila dveře, takže nyní zakrývají práh. Po otevření dveří máte před sebou čistý práh, o který už nemusíte mít strach, že se zašpiníte. U vozů této kategorie může být důležité i množství odkládacích prostor na palubě. Těch Mazda nabízí dle našeho názoru tak akorát. Nebudete mít problém s odložením drobností, jako je mobilní telefon, ale máte i místo na umístění velké lahve s vodou.
Zavazadlový prostor
Zavazadelníku o objemu 503 litrů není co vytknout. Má pravidelný tvar a navíc má i vychytávku v podobě samoodtahovatelné roletky. Roletka zavazadlového prostoru je připevněna k pátým dveřím, takže po otevření se sama zvedne, což znamená, že ji při běžné manipulaci nebudete muset odtahovat a zatahovat. Součástí tohoto prostoru jsou i háčky a přihrádky pod podlahou. Dveře zavazadlového prostoru se ovšem otevírají do výšky o něco větší než 180 cm.
Zadní sedadla jsou dělena v poměru 40:20:40, můžete si tedy sklopit například pouze prostřední sedadlo. Navíc sedadla se skládají velmi snadno, a to zatáhnutím za páčku, která je umístěna v zavazadlovém prostoru. Opěradla sedadel se navíc sklopí do roviny, což usnadní nakládaní delších předmětů.
Jízda
Mazda slibovala s technologií Skyactiv změnu. Díky řadě inovacím a použitým technologiím se podařilo Mazdě vyrobit skvělý dvoulitr, který navíc umí jezdit i úsporně. Námi testovaný dvoulitrový čtyřválec měl výkon 160 koní a výkon přenášel na všechna čtyři kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Samotný vůz má hmotnost okolo 1 500 kg, což je opět hodnota, která přispívá k jízdním vlastnostem. Motor má zátah již od nízkým otáček, jeho sílu ovšem ucítíte prakticky až k omezovači. Můžete si tedy užít vytáčení motoru až na maximum.
Na silnici se CX-5 chová stabilně i při vyšších rychlostech. Dokonce ani na okreskách, či v prudkých zatáčkách se nijak nenaklání. Samozřejmě náklony jsou o něco větší, než u Mazdy 6, nicméně si myslíme, že CX-5 patří minimálně na špičku dané třídy. Vzhledem k dobrým nájezdovým úhlům se budete moct podívat i do nějakého menšího terénu, což dělá z tohoto vozu všestranně použitelné auto. Maximální rychlost tohoto vozu je stanovena na 197 km/h a z nuly na sto se rozjede za 10,5 sekundy.
Díky použitým a použitým technologiím a nízké hmotnosti se pohybuje spotřeba v průměrném cyklu na hodnotě 6,6 litru. V městě by měla být o něco vyšší, přesněji 8,1 litru, ovšem i tato hodnota je na danou třídu dobrá. Z praxe můžeme říct, že při tempomatu nastaveném na 90 km/h se pohybuje okamžitá spotřeba okolo šesti litrů.
Výbava a technologie
Jak již bylo zmíněno, námi testovaný vůz byl ve výbavě Revolution, jednalo se tedy o nejlépe vybavený model. Díky tomu jsme měli k dispozici rozsáhlou komfortní výbavu, jako třeba světlou kůží čalouněná sedadla, dvouzónovou automatickou klimatizací, tempomatem nebo multimediální displej s navigací, které bychom mohli vytknout, že neumí Česky. Nicméně zbytek toho systému komunikuje Česky a navíc má i poměrně rychlou odezvu. Výhodou je, že lze ovládat jak dotykově, tak i pomocí ovladače, který je umístěn u ruční brzy. Toto řešení by mělo vyhovovat všem uživatelům.
V dnešní době je v zásadě samozřejmostí, že byl tento vůz vybaven systémem start/stop, který Mazda označuje jako i-Stop. Ačkoliv mnozí z Vás stále pochybují o účinnosti tohoto systému, tak na jeho obranu musíme říct, že po zastavení a vypnutí motoru se prakticky hned po sešlápnutí spojky nastartuje, je zde tedy minimální prodleva. U Mazdy ovšem mysleli i na velkou bezpečnostní výbavu, jež zahrnuje například i systém, který hlídá jízdní pruhy. V mnohých autech se stává, že reaguje až přehnaně rychle, že například i malém vybočení z pruhu Vám hned začne vibrovat volant. Zde se nejdříve rožne informační kontrolka a až po chvíli dojde k zavibrování. Kompletní seznam výbavy zde ovšem nemá cenu psát, můžete si jej najít na webu Mazdy.
Závěr
Mazda CX-5 je všestranně použitelný vůz, se kterému byste nic závažného nevytkli. Nabízí jak výborné jízdní vlastnosti, tak i slušné terénní vlastnosti. Na silnici ovšem budete mít výhodu oproti ostatní konkurentům díky silnému motoru. Musíme tedy říct, že je to jedno z mála SUV, které baví za jízdy i řidiče.
V prostorném a kvalitním interiéru se neunavíte ani na delších cestách. Cestování Vám zpříjemní i bohatá výbava tohoto vozu. Musíme tedy říct, že se tato Mazda řadí dle našeho pohledu na špičku tohoto segmentu.
Za zapůjčení vozu a velmi vstřícné jednání děkujeme společnosti AUTOLAROS SPEED s.r.o.
Klady
-jízdní vlastnosti
-nízká spotřeba paliva
-velký vnitřní prostor a kvalitní interiér
-roletka zavazadlového prostoru
Zápory
-systém AWD není možno ručně nastavit
Kompletní foto galerii k tomuto vozu naleznete na našem facebookovém profilu.
Přidat komentář
Poslední komentáře