AutoSite.cz
AktualityčlánkyBezpečnostElektromobilitaDopravaTestyO nás

Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G AWD

Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G AWD

Nedávno nás ohromila Mazda 6 svými jízdními vlastnostmi, rozhodli jsme se tedy zapůjčit si další vůz od Mazdy, nyní ovšem SUV, abychom zjistili, zda může být i jízda s SUV zábavná. Sama Mazda CX-5 je ve své třídě relativně výjimečný vůz, protože najít SUV podobné velikosti s dvoulitrem o podobném výkonu je prakticky nemožné. Pojďme si tedy představit Mazdu CX-5 Skyactiv-G o výkonu 160 koní a navíc s pohonem všech čtyř kol. Námi testovaný vůz byl v nejvyšší výbavě Revolution. Ceníková cena tohoto vozu je stanovena na 726 900 Kč.


Mazda CX-5

 

Design a představení vozu

Mazda CX-5 byla prvním vozem této značky, který vznikl v novém designovém stylu Kodo. Díky tomuto toto SUV na cestě nemůže přehlédnout. Celý vůz je relativně výrazný, nicméně my jsme považovali design za velmi silnou stránku tohoto vozu. Designérům se podařilo skloubit sportovní stránku vozu s tou elegantní, čímž vzniknul velmi zajímavý vůz.

 

Tato Mazda má relativně krátké převisy karosérie, což znamená, že  na rozdíl od jiných vozů, kde u couvání potřebujete parkovací kameru, tak tady byste se díky velkým zpětným zrcátkům obešli i bez couvací kamery. Navíc díky krátkým převisům budete moct využít potenciál tohoto vozu i v terénu. Krátké převisy zaručují lepší nájezdové úhly, díky kterým se můžete dostat dál, než s konkurenčními SUV.


Mazda CX-5

 

Interiér

Při pohledu do interiéru Vás na první pohled zaujme mohutný panel s navigací a ovládáním klimatizace. Na první pohled se sice může zdát, že se designéři inspirovali u BMW, nicméně co se týče funkčnosti, tak nemůžeme nic vytknout. Vše je ergonomicky dobře umístěno, takže ani za jízdy nebudete mít problém např. s nastavením klimatizace. Dominantou přístrojové desky je ovšem multifunkční displej s navigací. Tento displej můžete ovládat buď pomocí dotyku nebo otočným ovladačem, který je umístěný u přístrojové desky.

 

Interiér CX-5 je velmi prostorný. Žádný z cestujících by si neměl stěžovat na nedostatek prostoru. Sedadla, které jsme měli čalouněné světlou kůží, jsou dostatečně pohodlná, ani na delších cestách Vás nebudou bolet záda. Navíc řidičova sedačka je elektronicky seřiditelná, díky tomuto si svou pohodlnou polohu naleznete ještě snadněji. O poloze za volantem by se dalo říct, že je podobná, jako u Mazdy 6, jenom pochopitelně sedíte o něco výše.


Mazda CX-5

U mnoha vozů třídy SUV se může stát, že si při nasedání do vozu zašpiníte kalhoty o práh vozu. Mazda ovšem prodloužila dveře, takže nyní zakrývají práh. Po otevření dveří máte před sebou čistý práh, o který už nemusíte mít strach, že se zašpiníte. U vozů této kategorie může být důležité i množství odkládacích prostor na palubě. Těch Mazda nabízí dle našeho názoru tak akorát. Nebudete mít problém s odložením drobností, jako je mobilní telefon, ale máte i místo na umístění velké lahve s vodou.

Zavazadlový prostor

Zavazadelníku o objemu 503 litrů není co vytknout. Má pravidelný tvar a navíc má i vychytávku v podobě samoodtahovatelné roletky. Roletka zavazadlového prostoru je připevněna k pátým dveřím, takže po otevření se sama zvedne, což znamená, že ji při běžné manipulaci nebudete muset odtahovat a zatahovat. Součástí tohoto prostoru jsou i háčky a přihrádky pod podlahou. Dveře zavazadlového prostoru se ovšem otevírají do výšky o něco větší než 180 cm.


Mazda CX-5

 

Zadní sedadla jsou dělena v poměru 40:20:40, můžete si tedy sklopit například pouze prostřední sedadlo. Navíc sedadla se skládají velmi snadno, a to zatáhnutím za páčku, která je umístěna v zavazadlovém prostoru. Opěradla sedadel se navíc sklopí do roviny, což usnadní nakládaní delších předmětů.

Jízda

Mazda slibovala s technologií Skyactiv změnu. Díky řadě inovacím a použitým technologiím se podařilo Mazdě vyrobit skvělý dvoulitr, který navíc umí jezdit i úsporně. Námi testovaný dvoulitrový čtyřválec měl výkon 160 koní a výkon přenášel na všechna čtyři kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Samotný vůz má hmotnost okolo 1 500 kg, což je opět hodnota, která přispívá k jízdním vlastnostem. Motor má zátah již od nízkým otáček, jeho sílu ovšem ucítíte prakticky až k omezovači. Můžete si tedy užít vytáčení motoru až na maximum.


Na silnici se CX-5 chová stabilně i při vyšších rychlostech. Dokonce ani na okreskách, či v prudkých zatáčkách se nijak nenaklání. Samozřejmě náklony jsou o něco větší, než u Mazdy 6, nicméně si myslíme, že CX-5 patří minimálně na špičku dané třídy. Vzhledem k dobrým nájezdovým úhlům se budete moct podívat i do nějakého menšího terénu, což dělá z tohoto vozu všestranně použitelné auto. Maximální rychlost tohoto vozu je stanovena na 197 km/h a z nuly na sto se rozjede za 10,5 sekundy.


Mazda CX-5

 

Díky použitým a použitým technologiím a nízké hmotnosti se pohybuje spotřeba v průměrném cyklu na hodnotě 6,6 litru. V městě by měla být o něco vyšší, přesněji 8,1 litru, ovšem i tato hodnota je na danou třídu dobrá. Z praxe můžeme říct, že při tempomatu nastaveném na 90 km/h se pohybuje okamžitá spotřeba okolo šesti litrů. 

Výbava a technologie

Jak již bylo zmíněno, námi testovaný vůz byl ve výbavě Revolution, jednalo se tedy o nejlépe vybavený model. Díky tomu jsme měli k dispozici rozsáhlou komfortní výbavu, jako třeba světlou kůží čalouněná sedadla, dvouzónovou automatickou klimatizací, tempomatem nebo multimediální displej s navigací, které bychom mohli vytknout, že neumí Česky. Nicméně zbytek toho systému komunikuje Česky a navíc má i poměrně rychlou odezvu. Výhodou je, že lze ovládat jak dotykově, tak i pomocí ovladače, který je umístěn u ruční brzy. Toto řešení by mělo vyhovovat všem uživatelům.


Mazda CX-5

 

V dnešní době je v zásadě samozřejmostí, že byl tento vůz vybaven systémem start/stop, který Mazda označuje jako i-Stop. Ačkoliv mnozí z Vás stále pochybují o účinnosti tohoto systému, tak na jeho obranu musíme říct, že po zastavení a vypnutí motoru se prakticky hned po sešlápnutí spojky nastartuje, je zde tedy minimální prodleva. U Mazdy ovšem mysleli i na velkou bezpečnostní výbavu, jež zahrnuje například i systém, který hlídá jízdní pruhy. V mnohých autech se stává, že reaguje až přehnaně rychle, že například i malém vybočení z pruhu Vám hned začne vibrovat volant. Zde se nejdříve rožne informační kontrolka a až po chvíli dojde k zavibrování. Kompletní seznam výbavy zde ovšem nemá cenu psát, můžete si jej najít na webu Mazdy.

Závěr

Mazda CX-5 je všestranně použitelný vůz, se kterému byste nic závažného nevytkli. Nabízí jak výborné jízdní vlastnosti, tak i slušné terénní vlastnosti. Na silnici ovšem budete mít výhodu oproti ostatní konkurentům díky silnému motoru. Musíme tedy říct, že je to jedno z mála SUV, které baví za jízdy i řidiče.


Mazda CX-5


V prostorném a kvalitním interiéru se neunavíte ani na delších cestách. Cestování Vám zpříjemní i bohatá výbava tohoto vozu. Musíme tedy říct, že se tato Mazda řadí dle našeho pohledu na špičku tohoto segmentu.

Za zapůjčení vozu a velmi vstřícné jednání děkujeme společnosti AUTOLAROS SPEED s.r.o. 

Klady

-jízdní vlastnosti

-nízká spotřeba paliva

-velký vnitřní prostor a kvalitní interiér

-roletka zavazadlového prostoru

Zápory

-systém AWD není možno ručně nastavit

 

Kompletní foto galerii k tomuto vozu naleznete na našem facebookovém profilu.

Přidat komentář

Odesláním tohoto formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Poslední komentáře

Autor článku
Jakub Rychlik
Redaktor+
Vytvořeno:2013-12-08 21:46:00
Zdroj:
Další zprávy
Aston Martin Valkyrie – revoluce na kolech.jpg
Aston Martin Valkyrie – revoluce na kolech

Video 2024-11-19 22:05:51 | 0
Lexus slaví 25 let kampaně „December to Remember“.jpg
Audi mění pravidla hry v Číně: Nová značka AUDI a koncept E.jpg
Mercedes-Benz Targa Florio 1924: Návrat legendy na silnice i do muzea.jpg
MINI John Cooper Works: Zábava z jízdy na maximum.jpg
MINI John Cooper Works: Zábava z jízdy na maximum

Motorsport 2024-11-18 11:37:59 | 0
Alfa Romeo září na Milano AutoClassica: Historie, vášeň a styl v každém detailu.jpg
Abarth slaví 75 let: Vyrobí luxusní hodinky ve spolupráci s Breilem.jpg
Táborský sraz Amerik 2024: Legendy na čtyřech kolech.jpg
YouTube
Dopravní statistiky
Statistiky za posledních 48 hodin

Počet dopravních nehod : 256x
Počet raněných : 48x

Nepřiměřená rychlost : 27x
Nedání přednosti v jízdě : 24x
Pod vlivem alkoholu : 6x

Vzniklá škoda : 17980 tis. Kč

Příběhy uživatelů
BLOG: Jak jsem se rozloučil se Superbem a našel svůj nový vůz
Videa
1732050352-valkyrie_silverstone_hero_desktop.jpg
Aston Martin Valkyrie – revoluce na kolech

Video 19.11.2024 | 22:05 | 0
1732049904-Lexus_Forecast_4-1500x900.jpg
1731799378-20241012_123254 (1).jpg
aa3ff9a30a45dbea9b6cc539da568d1a.jpg
První úmrtí v autonomním voze

Zelená 03.08.2016 | 17:26 | 0
7ec25635f3d53fd6bf410d3bba4b125a.jpg
Motosalon 2016 - Brno

Událost 05.03.2016 | 16:30 | 0