Po nějaké době jsme opět navštívili dealera Ford, kde jsme si tentokrát vyhlédli nový Ford Tourneo Custom. Vůz se nám velmi líbí a už několik dní před testem jsme se na něj velmi těšili. Když jsme přišli na plac, kde bylo auto připraveno, nemohli jsme se doslova dočkat, až vůz vyzkoušíme. Před testem jsme si ještě vyžádali pár specifikací o vozidle, ovšem nic dalšího jsme vědět nechtěli. To jsme chtěli prozkoumat v testu. Ze specifikací nám bylo jasné, že máme vůz v ceně 899 877 korun, ve výbavě Titanium, s motorem o objemu 2.2 litrů. Námi testovaný vůz byl však ještě o 35 000 korun levnější. Konkurovat se snaží vozům jako Mercedes-Benz Vito či Volkswagen Transporter.
DESIGN
Přemýšlím, co vytknout designu. Vůz vypadá na první pohled skvěle a perfektně se tak odlišuje od stávajících dodávek. Svou velikostí je totožná s Transitem, ovšem co se velikosti týče, nám vůz přišel jako hodně nafouknutý kombík. Po vzhledové stránce nás zaujal zejména předek vozu, který disponoval obřími světlomety a ještě větší mřížkou chladiče, která tak působí mladistvě. Vůz má velmi dravý design, což lze poznat podle ostrých křivek vozu, které nalezneme téměř všude, zejména pak na předních a zadních světlometech. Do vzhledu také perfektně zapadají velká zpětná zrcátka, která vůz nijak neprzní, jako je tomu u jiných dodávek. Překvapilo nás, že ve standardní výbavě Tournea jsou posuvné dveře na obou stranách. Na designu nás pak mrzí snad jen nelakovaná parkovací čidla v zadní části. Nevýhodou pak můžou být velké výklopné dveře kufru, kdy si musíte dávat pozor, aby jste nezaparkovali příliš blízko k pevné překážce.
INTERIÉR
Co se týče interiéru vozu, tam se Ford předvedl. Přizpůsobil totiž palubní desku tak, aby působila, jako že se nacházíte v osobním voze. I my s touto skutečností měli docela problém, při jízdě jsme se v kabině totiž cítili jako třeba ve Fiestě (v porovnání interiéru), avšak po nahlédnutí do zpětných zrcátek jsme byli vyvedeni z omylu, jelikož jsme viděli i zbylou část dodávkového vozu. Jinak jak už jsme řekli, vůz má téměř totožný interiér s vozy jako Fiesta či Focus. Ovládání na volantu však bylo poněkud zvláštní, obsahoval pouze dvě sady tlačítek, kdy levou jste ovládali malý palubní počítač mezi budíky, a tou pravou pak palubní počítač, umístěný na středovém panelu. Mrzí nás však absence digitální klimatizace, kterou bychom při ceně tohoto vozu asi měli očekávat.
Zaujala nás však schránka před řidičem, která byla vybavena jak přípojkou 12V tak také USB konektorem a vyhřívané sedadlo řidiče, bohužel, pouze v jednom nastavení a také bohužel pouze s mechanickým ovládáním řidičova sedáku. Vůz byl dále dostatečně prosvětlen po celé délce vozu, a jako třešničkou byla dvouzónová klimatizace, kterou jsme mohli ovládat také z druhé řady sedadel. Bohužel, sedáky jsou stavěny stejně jako v osobním autě, takže nemáte možnost složit či vyjmou každý sedák samostatně. Na delší trasy by jsme to určitě ocenili, jelikož by jsme si mohli vytvořit uličku mezi sedáky a oddělit tak prostor mezi jednotlivými cestujícími a umístit zde například lednici. Sedadla se však sklápěla celkem logicky a tudíž snadno. V druhé řadě se nám zalíbila zásuvka pro 230V. Do výbavy vozu jsme si mohli také přiobjednat stůl, ten však námi testovaný vůz neměl. Měl však stínítka na všech oknech, dokonce i ve třetí řadě sedadel. Zajímavostí Fordu je pak couvací kamera, zabudovaná ve zpětném zrcátku.
JÍZDA
Jak už jsme řekli, jediné rozpoznávací znamení, že nesedíme v osobním autě, byl pro nás pohled do zpětných zrcátek vozu. Vůz nemá problém s vyrovnáním jakékoliv nerovnosti, ba dokonce není náchylný na boční poryvy větru. Na silnici vůz drží doslova jako přibitý a nemusíte mít strach projet s ním i prudší zatáčky při vyšších rychlostech. Vůz se v zatáčkách téměř vůbec nenaklání, a tak nemusíte mít strach, že jej převrátíte. Drobnou nevýhodou při jízdě by však mohl být zvuk klasického Transiťáckého motoru, který se při vyšších otáčkách přenášel do kabiny. Také ve vyšších rychlostech na dálnici se vůz chová příkladně, při ostřejším manévrování přesně drží směr a nemá tendenci se smýkat.
I kvůli vyššímu posedu se pak zdá, že vůz jede pomaleji, než ve skutečnosti jede. Na rychlostní silnici nám občas přišlo, že se ploužíme padesáti kilometrovou rychlostí, i když jsme na tachometru měli asi 80 kilometrů v hodině. Díky dostatečnému výkonu, byl Tourneo svižný a tak mu i svižnější rozjezdy nedělají problém. Díky silnému motoru se nemusíte bát vůz plně naložit, ovšem pozor, celá podlaha vozu je vybavena textilním kobercem, takže by jsme nedoporučovali převážet sypké náklady. Díky klasickému osobnímu vzhledu karoserie jsme se pak cítili jako v osobáku, a jízda tak pro nás byla pohodlná. Tomu napomáhaly také sedáky, ve kterých si můžete bez problémů vyrazit i na dlouhé trasy.
MOTOR
Jak už jsme psali výše, náš vůz byl vybaven motorem 2.2L TDCi o výkonu 92kw se šestistupňovou manuální převodovkou a náhonem na přední kola. Vůz se s průměrnou spotřebou dostane na hodnotu okolo 6.5 litrů, my se však ve městě k této hodnotě přiblížili jen částečně, a to s hodnotou okolo 8 litrů. Motor se choval na silnici důkladně, a ani jednou nás nenechal ve štychu. Řazení bylo rychlé a krátké, převody potom zapadaly naprosto přesně. Právě u motoru se Ford vrátil o pár let zpátky. Díky otevírání kapoty pomocí klíčku, který musíme vložit do přední masky, se nám zdálo otevírání poněkud složité.
ZÁVĚREM
S vozem jsme však byli nadmíru spokojeni. Svým designem nasadil velmi vysokou laťku, která se bude jen velmi obtížně přeskakovat. Díky mladistvému a dravému designu nemá vůz konkurenci. Kabina pak působí klidným a pohodovým dojmem osobního vozu a na dlouhých cestách to spousta řidičů ocení. Pro velké rodiny je tento vůz optimálním řešením při jízdě třeba na dovolenou.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Silcar Plus ve Frýdku - Místku.
Více fotografii naleznete v této galerii.
KLADY
- Mladistvý design
- Pohodlný interiér
- Prostornost
ZÁPORY
- Vyšší pořizovací cena
- Manuální klimatizace
Přidat komentář
Poslední komentáře