Jednoho krásného dne jsme se vydali na návštěvu k dealerovi Hyundai, abychom vyzkoušeli jeden z jejich vozů. Když jsme vstoupili do autosalonu, měli jsme na výběr hned z několika vozů. My jsme si však vybrali ten nejmenší vůz ve své kategorii, který zrovna měli na skladě, a to i20 s výbavou START. K vozu jsme však přicházeli s velkou nedůvěrou a vůbec jsme nevěděli, co od tohoto vozu můžeme čekat. A jak jsme s ním nakonec byli spokojeni? To si přečtěte v článku.
VZHLED
Co se týče stránky vzhledu, vůz je svým designem přesně stavěný na městský provoz, a uvítají jej zejména dámy, které si nemusí stěžovat na délku vozu, a díky téměř rovné zádi i na problémy s parkováním. Jinak nás zaujala zejména přední maska, která na nás působila mladistvým dojmem. Celá přední maska se potom na nás doslova směje, tento pocit umocňuje dvojice mlhových světel, která vytváří jakési „ďolíčky“.
To vše završuje dvojice hlavních světel. Trošičku nás mrzela absence směrovek ve zpětných zrcátkách, které by jsme ve městě určitě ocenili, avšak u naší verze jsme je snad ani očekávat nemohli. Co se týče celkového profilu vozu, ten již na nás nepůsobí dojmem bubliny, jako je tomu u Citroënu C3 nebo Kia Venga. Možná je to tvarem karoserie, který tvoří decentní zlom po celé délce vozu. Největší designovou chybku jsme však našli na zádi vozu, kterou byl otvor pro klíč, k otevírání zadních vrat.
INTERIÉR
Nejdříve začneme asi u řidiče, jakožto „vedoucího“ vozu. Zde začneme pravděpodobně prostorem pro řidiče. Kolega, který vůz řídil jako první, si na množství prostoru téměř nestěžoval, avšak když jsem usedl za volant, tlačil mně do pravého kolena příliš tvrdý kus plastu středového panelu. Jinak jsme však byli celkovou velikostí takto malého vozu docela překvapeni. V době, kdy kolega řídil, jsem seděl na zadních sedadlech, a abych pravdu řekl, při městském provozu jsem si na nedostatek místa nestěžoval.
Co se týče delších tras, osobně bych tento vůz nevolil. A pokud byste s vozem poslali manželku nakupovat, byli byste možná překvapeni, kolik toho přiveze. Co se týče sklápění zadních sedadel, ta se sklápí do roviny, ovšem vůči pozici kufru vytváří schod. Ale zpátky k interiéru. Až na ovládací prvky na volantu, které chyběly, jsme si nemohli na nic stěžovat. Vůz měl všechny nejzákladnější prvky, které ve vozidle požadujete, jako například – CD přehrávač, signalizaci připoutání, AUX, manuální klimatizaci, palubní počítač či klimatizovanou přihrádku u spolujezdce.
JÍZDA
Ačkoliv jsme u tohoto vozu očekávali nejhorší, byli jsme překvapeni, jak se vůz na silnici chová. Co se týče jízdních vlastností, tam jsme si nemohli na nic stěžovat, vůz bez problémů vyrovnával všechny nerovnosti a to i přesto, že byl obsazen třemi dospělými osobami. Dokonce i odhlučnění vozu bylo plně dostačující. Z důvodu odlehčení kvůli motoru 1.2 jsme nečekali, že bude vůz takto dokonale odhlučněn.
Když se podíváme právě na 1.2 motor o výkonu 63kw s pětistupňovou manuální převodovkou, byli jsme překvapeni, jak motor pěkně táhne. Jelikož jsme projeli i pár kopců, divili jsme se, že nám stačí 3, mnohdy dokonce 4 rychlostní stupeň na to, aby vůz i v kopci udržel otáčky a stále vůz tlačil dopředu. Vytknout snad můžeme jedině línější brzdy, po kterých musí řidič více šlapat. Naše spotřeba se pohybovala okolo 8 litrů, avšak udávaná je 6,1 ve městě.
ZÁVĚREM
Závěrem musíme říci, že i když jsme na počátku i20 téměř vůbec nevěřili, ukázala se jako skvělý vůz. Je postavená přesně pro městský provoz a díky svým rozměrům s ní můžete kdekoliv bez problémů zaparkovat. V počátcích vám však může vadit krátká přední kapota, kvůli které nebudete mít přesný přehled o prostoru před vozem. Nám se však vůz líbil a shodli jsme se, že bychom jej svým drahým polovičkám pro městský provoz vybrali.
Za zapůjčení děkujeme Hyundai Rely servis s.r.o.
KLADY
- Svižný motor
- Mladistvý design
- Klimatizace
ZÁPORY
- Tvrdé plasty
- Absence USB
Přidat komentář
Poslední komentáře