AutoSite.cz
AktualityčlánkyBezpečnostElektromobilitaDopravaTestyO nás

Hyundai i20 1.2 DOHC

Hyundai i20 1.2 DOHC

Jednoho krásného dne jsme se vydali na návštěvu k dealerovi Hyundai, abychom vyzkoušeli jeden z jejich vozů. Když jsme vstoupili do autosalonu, měli jsme na výběr hned z několika vozů. My jsme si však vybrali ten nejmenší vůz ve své kategorii, který zrovna měli na skladě, a to i20 s výbavou START. K vozu jsme však přicházeli s velkou nedůvěrou a vůbec jsme nevěděli, co od tohoto vozu můžeme čekat.  A jak jsme s ním nakonec byli spokojeni? To si přečtěte v článku.


Hyundai i20

VZHLED

Co se týče stránky vzhledu, vůz je svým designem přesně stavěný na městský provoz, a uvítají jej zejména dámy, které si nemusí stěžovat na délku vozu, a díky téměř rovné zádi i na problémy s parkováním. Jinak nás zaujala zejména přední maska, která na nás působila mladistvým dojmem. Celá přední maska se potom na nás doslova směje, tento pocit umocňuje dvojice mlhových světel, která vytváří jakési „ďolíčky“.


Hyundai i20

To vše završuje dvojice hlavních světel. Trošičku nás mrzela absence směrovek ve zpětných zrcátkách, které by jsme ve městě určitě ocenili, avšak u naší verze jsme je snad ani očekávat nemohli. Co se týče celkového profilu vozu, ten již na nás nepůsobí dojmem bubliny, jako je tomu u Citroënu C3 nebo Kia Venga. Možná je to tvarem karoserie, který tvoří decentní zlom po celé délce vozu. Největší designovou chybku jsme však našli na zádi vozu, kterou byl otvor pro klíč, k otevírání zadních vrat.


Hyundai i20

INTERIÉR

Nejdříve začneme asi u řidiče, jakožto „vedoucího“ vozu. Zde začneme pravděpodobně prostorem pro řidiče. Kolega, který vůz řídil jako první, si na množství prostoru téměř nestěžoval, avšak když jsem usedl za volant, tlačil mně do pravého kolena příliš tvrdý kus plastu středového panelu. Jinak jsme však byli celkovou velikostí takto malého vozu docela překvapeni. V době, kdy kolega řídil, jsem seděl na zadních sedadlech, a abych pravdu řekl, při městském provozu jsem si na nedostatek místa nestěžoval.


Hyundai i20 interiér

Co se týče delších tras, osobně bych tento vůz nevolil. A pokud byste s vozem poslali manželku nakupovat, byli byste možná překvapeni, kolik toho přiveze. Co se týče sklápění zadních sedadel, ta se sklápí do roviny, ovšem vůči pozici kufru vytváří schod. Ale zpátky k interiéru. Až na ovládací prvky na volantu, které chyběly, jsme si nemohli na nic stěžovat. Vůz měl všechny nejzákladnější prvky, které ve vozidle požadujete, jako například – CD přehrávač, signalizaci připoutání, AUX, manuální klimatizaci, palubní počítač či klimatizovanou přihrádku u spolujezdce.


i20 kufr

JÍZDA

Ačkoliv jsme u tohoto vozu očekávali nejhorší, byli jsme překvapeni, jak se vůz na silnici chová. Co se týče jízdních vlastností, tam jsme si nemohli na nic stěžovat, vůz bez problémů vyrovnával všechny nerovnosti a to i přesto, že byl obsazen třemi dospělými osobami. Dokonce i odhlučnění vozu bylo plně dostačující. Z důvodu odlehčení kvůli motoru 1.2 jsme nečekali, že bude vůz takto dokonale odhlučněn.


Hyundai i20 motor

Když se podíváme právě na 1.2 motor o výkonu 63kw s pětistupňovou manuální převodovkou, byli jsme překvapeni, jak motor pěkně táhne. Jelikož jsme projeli i pár kopců, divili jsme se, že nám stačí 3, mnohdy dokonce 4 rychlostní stupeň na to, aby vůz i v kopci udržel otáčky a stále vůz tlačil dopředu. Vytknout snad můžeme jedině línější brzdy, po kterých musí řidič více šlapat. Naše spotřeba se pohybovala okolo 8 litrů, avšak udávaná je 6,1 ve městě.

ZÁVĚREM

Závěrem musíme říci, že i když jsme na počátku i20 téměř vůbec nevěřili, ukázala se jako skvělý vůz. Je postavená přesně pro městský provoz a díky svým rozměrům s ní můžete kdekoliv bez problémů zaparkovat. V počátcích vám však může vadit krátká přední kapota, kvůli které nebudete mít přesný přehled o prostoru před vozem. Nám se však vůz líbil a shodli jsme se, že bychom jej svým drahým polovičkám pro městský provoz vybrali.


Dealer Rely

Za zapůjčení děkujeme Hyundai Rely servis s.r.o.

Celou galerii naleznete zde.

KLADY

- Svižný motor

- Mladistvý design

- Klimatizace

ZÁPORY

- Tvrdé plasty

- Absence USB

Přidat komentář

Odesláním tohoto formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Poslední komentáře

Autor článku
Karel Bříza
Šéfredaktor
Vytvořeno:2013-11-11 19:00:00
Zdroj:
Další zprávy
Aston Martin Valkyrie – revoluce na kolech.jpg
Aston Martin Valkyrie – revoluce na kolech

Video 2024-11-19 22:05:51 | 0
Lexus slaví 25 let kampaně „December to Remember“.jpg
Audi mění pravidla hry v Číně: Nová značka AUDI a koncept E.jpg
Mercedes-Benz Targa Florio 1924: Návrat legendy na silnice i do muzea.jpg
MINI John Cooper Works: Zábava z jízdy na maximum.jpg
MINI John Cooper Works: Zábava z jízdy na maximum

Motorsport 2024-11-18 11:37:59 | 0
Alfa Romeo září na Milano AutoClassica: Historie, vášeň a styl v každém detailu.jpg
Abarth slaví 75 let: Vyrobí luxusní hodinky ve spolupráci s Breilem.jpg
Táborský sraz Amerik 2024: Legendy na čtyřech kolech.jpg
YouTube
Dopravní statistiky
Statistiky za posledních 48 hodin

Počet dopravních nehod : 256x
Počet raněných : 48x

Nepřiměřená rychlost : 27x
Nedání přednosti v jízdě : 24x
Pod vlivem alkoholu : 6x

Vzniklá škoda : 17980 tis. Kč

Příběhy uživatelů
BLOG: Jak jsem se rozloučil se Superbem a našel svůj nový vůz
Videa
1732050352-valkyrie_silverstone_hero_desktop.jpg
Aston Martin Valkyrie – revoluce na kolech

Video 19.11.2024 | 22:05 | 0
1732049904-Lexus_Forecast_4-1500x900.jpg
1731799378-20241012_123254 (1).jpg
aa3ff9a30a45dbea9b6cc539da568d1a.jpg
První úmrtí v autonomním voze

Zelená 03.08.2016 | 17:26 | 0
7ec25635f3d53fd6bf410d3bba4b125a.jpg
Motosalon 2016 - Brno

Událost 05.03.2016 | 16:30 | 0