V dnešním testu Vám ukážeme aktuálně asi nejlepší auto střední třídy na našem trhu. Na novou Mazdu 6 jste si mohli přečíst několik recenzí, ať už na internetu nebo v magazínech. My jsme se tedy rozhodli zjistit, zda je tato Mazda opravdu tak dobrá, jak se o ní říká. Uvidíme tedy, zda potvrdí své kvality a uspokojí naše nároky na vůz střední třídy.
Do rukou se nám dostal sedan s dvoulitrovým benzinovým motorem s technologií Skyactiv o výkonu 121 kW. O přenos síly z motoru na silnici se starala šestistupňová manuální předovka. Náš vůz byl v nejvyšší výbavě Revolution, která obsahuje kožené čalounění, zadní parkovací kameru a audiosystém BOSE. Cena testovaného vozu je 709 900 Kč. Nicméně základní cena Mazdy 6 je 539 900 Kč.
Design a představení vozu
Dle našeho pohledu se povedlo Mazdě dokonale skloubit design elegantní limuzíny, se sportovním vozem. Šestka nemá žádné zbytečné obliny nebo kudrlinky. Designerům Mazdy se zkrátka povedlo navrhnout minimálně nejhezčí vůz z japonské produkce. Přední i zadní část vozu se k sobě skvěle hodí, designem může zkrátka konkurovat prémiovým vozům. Navíc nárazníky s velkýma 19ti palcovýma kolama zdůrazňují sportovnost vozu. Vůz byl vybaven LED světly pro denní svícení, a pro noční svícení využijete xenonové světlomety. Toto je ovšem již standardem třídy. Nicméně design vozu je zcela subjektivní záležitostí, chápeme, že ne každý musí sdílet nadšení z tohoto vozu. Přeci jenom, pro někoho může být tento vůz až příliš odvážný. Váš názor si proto rádi přečteme v diskuzi.
Komu by nevyhovoval sedan, může si zvolit kombi, které Mazda označuje jako Wagon. Navíc díky cenové politice Mazdy stojí Wagon stejně jako sedan. Na první pohled se to může zdát jako nespravedlivé řešení, přeci jenom kombi je obecně vzato větší vůz. Nicméně u této Mazdy to není až tak jednoznačné. Sedan má o 80 mm delší rozvor náprav.
Interiér
Interiér hraje rovněž jako exteriér na sportovně elegantní notu. Dominantou je široký středový panel, který ovšem nijak neomezuje prostor v kabině. Slícovaní a celková kvalita materiálů interiéru je opět na velmi vysoké úrovni. Na tomto panelu najdete mimo jiné i multimediální dotykový displej a ovládání dvouzónové automatické klimatizace. S ovládáním klimatizace jsme neměli problém. Ovladače jsou zcela logicky rozmístěny a navíc všechna tlačítka působí honosným dojmem.
Důležitou součástí interiéru je multimediální displej s navigací. Tento displej můžete ovládat jak dotykově, tak otočným ovladačem, který se nachází u ruční brzdy. Ovládání tohoto displeje není nijak složité, v zásadě jsme s ním neměli žádný problém. Nemusíte si tedy číst manuál, jako u některých jiných vozů. Díky intuitivnímu dotykovému displeji jsme se rychleji zorientovali a později jsme si zvykli i na ovladač. Jednu výtku bychom ovšem mohli mít k tomuto systému - navigační a palubní systém nezná češtinu. Povedená je ovšem parkovací kamera, které ukazuje i směr, jakým natáčíte kola. Při couvání tedy víte, zda se na Vámi zvolené místo vlezete.
Zajímavým, a hlavně praktickým detailem jsou kontrolky na středovém panelu, které zobrazují připoutání zadních pasažérů. Když už jsme u zadních sedadel, tak musíme říct, že cestující na zadních sedadlech si nemohou stěžovat na nedostatek prostoru v oblasti kolen. Postavy s výškou okolo 190 cm se bezproblému usadí i za stejně vysokého řidiče. Problém ovšem mohou mít s prostorem nad hlavou, tady se bohužel platí daň za elegantní tvarování zádě vozu. Nicméně cestování na zadních sedadlech zpříjemní výduchy klimatizace z loketní opěry.
Pokud se ovšem podíváme na sedadla z pohledu řidiče, tak si zde nemůže snad nikdo na nic stěžovat. Přední sedadla skvěle podrží tělo v zatáčkách, navíc ani po dlouhé cestě se nebudete cítit unaveně. Vzhledem k tomu, že jsme měli elektricky seřizovatelné sedadla, tak najít si ideální polohu za volantem nebyl žádný problém. Sedačka je ukotvena příjemně nízko, nabudí Vás to tedy opět na sportovní notu. Tento dojem umocní červeně prošívaná sedadla.
Zavazadlový prostor
Ačkoliv zavazadlový prostor nebývá zrovna doménou sedanů, tak i tady nás Mazda mile překvapila. Na délku, ani na šířku si nemůžeme stěžovat, problém ovšem může být s výškou. Nicméně toto je opět klasický problém sedanů. Kdo by s tím měl problém, může zvolit verzi Wagon. Potěšilo nás také sklápění sedadel z prostoru kufru, ten byl ovšem tak hluboký, že jsme museli stejně vůz obejít, aby jsme sedačky složili. Pokud zvednete koberec zavazadelníku, tak můžete využít několik přihrádek. Objem zavazadlového prostoru je 489 litrů. Po otevření zavazadelníku ovšem uvidíte nijak nezakryté úchyty víka kufru, myslíme si, že mohly být obložené alespoň plastem, např. jako u Hondy Accord.
Jízda
Pokud Vás nijak nezaujal design tohoto vozu , tak po svezení rozhodně změníte názor. I na devatenácti palcových kolech si můžete užít komfortní jízdu.Toto ovšem není obvyklé, většinou platí, že vozy se na kolech tohoto rozměru chovají poněkud nekomfortně. Tlumiče tedy odvádí svou práci na výbornou. V zatáčkách se chová tento vůz velmi jistě. Klikaté okresky si budete užívat jako s mála vozy této třídy. Řízení je přesné, nijak přeposilované. Navíc je doplněno o precizní řazení. Řadicí páka se pohybuje v krátkých, naprosto přesných drahách. To vše zpříjemní jízdu v tomto voze.
Nicméně ani na dálnici se nebudete trápit s tímto benzinovým dvoulitrem. Jízda ve vyšších rychlostech je klidná, do kabiny se nepřenáší žádný zbytečný hluk. Kombinovaná spotřeba se pohybuje okolo 5,9 litru. Z praxe jsme se ovšem ve městě dostali na vyšší hodnotu, maximálně ovšem 8,5 litru. S lehkou nohou ovšem nebude problém se držet udávané spotřeby. Pokud se budete snažit jet úsporně, tak Vám mimo jiné pomůže i displej, na kterém vidíte, jaký máte zařazený rychlostní stupeň a zároveň Vám ukáže, na který máte zařadit.
K celkové radosti z jízdy přispěje i nízká hmotnost vozu (1300 kg). Maximální rychlost tohoto vozu je 216 km/h a z nuly na sto se rozjede za 9,1 sekundy.
Závěr
S Mazdou 6 jsme se opravdu těžce loučili. Jedná se o auto, které Vás chytne za srdce. Není to tedy vůz, který si kupujete čistě rozumem. Samotná šestka nemá žádné větší chyby. Problém mohou mít pouze vyšší cestující na zadních sedadlech. Tento problém ovšem řeší verze Wagon, za kterou se navíc nic nepřiplácí. Samotné řidiče si tato Mazda získá především díky výborným jízdním vlastnostem. Navíc design vozu se jen tak neokouká. Přidáme-li k tomu kvalitní interiér, tak máme ve své podstatě dokonalý vůz.
Za zapůjčení vozu a velmi vstřícné jednání děkujeme společnosti AUTOLAROS SPEED s.r.o.
Klady
- skvělé jízdní vlastnosti
- přesné řazení
- ergonomie ovladačů palubní desky
- prostor pro nohy na zadních sedadlech
Zápory
- navigace neumí česky
- místo pro hlavu na zadních sedadlech
Kompletní fotogalerii k testu tohoto vozu najdete na našem facebookovém profilu.
Přidat komentář
Poslední komentáře