Work in Progress

This page is currently under construction. Thank you for your patience!

AutoSite.cz - Ford Fiesta 1.2
AutoSite.cz
AktualityčlánkyBezpečnostNovinkyMotorsportElektromobilitaZajímavostiDopravaTestyO nás

Ford Fiesta 1.2

Ford Fiesta 1.2

A je to tady, Fiesta, kterou jsme vám slibovali na našem facebookovém profilu. Ačkoli jsme poslední Ford dostali s motorem EcoBoost, tentokrát jsme měli pouze klasickou jedna-dvojku.

EXTERIÉR


Ford Fiesta

Už když jsme se k autu blížili, zaujal nás jeho mladistvý design a sportovní nádech.  Hned jako první nás zaujala robustní přední maska s obří mřížkou chladiče, která tak trošku připomíná masku z Aston Martina.  Líbily se nám také detaily, jako velká litá kola, dravé sportovní  mřížky chladiče nebo decentní zadní spoiler. Jak přední, tak zadní světla perfektně zapadají do tvarů karoserie a my jsme tak nenašli jedinou vnější vadu na kráse. Přední svítilny halogenové projektorové světlomety
s LED světly denního svícení a zpožděným zhasínáním předních světlometů.  Radost nám udělaly také směrovky umístěné ve zpětných zrcátkách.


Ford Fiesta

INTERIÉR

Po usednutí  za volant nás uchvátili sportovní budíky, které se na nás po nastartování rozzářili. Co se týče přístrojové desky jako takové, nenašli jsme zde žádné složité prvky. Co se týká ovládání rádia, nepotřebovali jsme žádnou příručku, abychom se v ovládání vyznali. Rádio lze ovládat také sadou tlačítek, umístěných na volantu.  Vůz byl vybaven manuální klimatizací, která měla také naprosto bezproblémové ovládání.  Stačilo pouze otočným ovladačem nastavit rychlost ventilátoru, směr proudění vzduchu a poté teplotu a vše bylo hotovo.


Ford Interier

Ovladače byly doplněny také o sadu tlačítek, kterým jste si  mohli ovládat vnitřní cirkulaci vozu, klimatizaci nebo vyhřívání zadního okna. Pokud Vám klimatizace nestačí, můžete si elektricky stáhnout přední okna. Ti co sedí za Vámi, už tolik komfortu mít nebudou, jelikož si budou muset zapracovat na klasických švihadlech. Tam jsme také nalezli zásuvku na 12V, AUX nebo klasické USB. A že se jedná o rodinný vůz, naznačují štítky označující snadnější upevnění autosedaček ISOFIX. O to, že má vůz i sportovní nádech, se postarali sedačky se zlepšeným bočním vedením a „sportovním“ prošíváním.


Ford ISOFIX

V pětidveřové verzi, s plnohodnotnou rezervou, se Vám naskytne velikost kufru 240 litrů. Což je u takto malého vozu dost místa. Nevýhodou je však vysoká nákladní hrana, pokud chcete do kufru vložit těžší předměty.

JÍZDA

Když jsme se vydali na naší cestu, nečekali jsme, že se vůz bude chovat až tak důstojně. Čekali jsme trošku horší vyrovnávání nerovností nebo špatně odhlučněný interiér. Fiesta se v tomto testu ukázala jako plnohodnotný vůz, který vás podrží i na delších trasách. Podvozek Fiesty je sice trošku měkčí, zato perfektně vyrovnává jakékoliv nerovnosti na vozovce. Jízda se tak stává pohodlnou jak na předních sedačkách, tak na těch zadních, kde se bez problémů vlezl také náš reportér s výškou přes 180cm.


Fiesta švihadla

Co se týče hlučnosti, zde nemůžeme vozu nic vytknout, nevrže a kabina je od motoru velmi dobře odhlučněná. Řidič začátečník určitě uvítá funkci ecoMode, která mu na malém displeji mezi budíky ukáže, kdy má zařadit. Tento systém však není úplně dokonalý, vůz totiž nedokáže rozpoznat, jak je vůz zatížen, nebo zda-li nejedete v kopci.  Vůz nás však ve všech směrech jízdy překvapil a v naší redakci jsme si jej zalíbili, škoda jen, že nebyl vybaven motorem EcoBoost a jeho spotřeba v testu tedy dosahovala hodnot až 10 litrů na sto kilometrů, udávaná kombinovaná je však nějakých 5 litrů.

ZÁVĚREM


Fiesta Motor

I přes naší počáteční nejistotu jsme byli vozem příjemně překvapeni, za cenu, za kterou je nabízen dnes, nabízí většinu základních funkcí, které ve vozidle čeká snad každý řidič. Ačkoli se ve voze nenachází velká sedmipalcová obrazovka, na které se Vám promítá navigace, vůz vás ve spoustě situací překvapí svou všestranností  a dravostí. My jsme však byli s vozem s výbavou Trend, která je určena právě pro mladé řidiče, mile spokojeni.

Za zapůjčení vozu k testu děkujeme společnosti Auto Tichý.

Více fotografií naleznete v naší veřejné facebookové galerii.

Klady

- Asistent ecoMode

- Líbivý design (hlavně pro mladé)

- Dobré jízdní vlastnosti

Zápory

- Švihadla na zadních sedadlech

- Nepřítomnost průchodu do kufru ze zadních sedaček (Ford vyhodnotil převážení dlouhých nákladů jako nebezpečné)

Přidat komentář

Odesláním tohoto formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Poslední komentáře

Autor článku
Karel Bříza
Šéfredaktor
Další zprávy
Dálniční známky opět zdraží, ale co za to řidiči dostanou?.jpg
DS N°8: Vlajková loď budoucnosti – Přehled, který musíte vidět!.jpg
DS N°8: Elektrická vlajková loď DS Automobiles s francouzským šarmem.jpg
Audi RS 7 Avant: Přichází nástupce milovaného RS 6 Avant.jpg
Aston Martin Valhalla: Supercar, který mění pravidla hry.jpg
Zklamání pro automobilové nadšence: Ikonický Nissan GT-R R32 přichází o svou duši.jpg
V některých zemích vám M+S nestačí! Na co si dát pozor?.jpg
Telo MT1: Pickup velikosti Mini Cooperu, který přepisuje pravidla.jpg
YouTube
Dopravní statistiky
Statistiky za posledních 48 hodin

Počet dopravních nehod : 237x
Počet raněných : 26x

Nepřiměřená rychlost : 12x
Nedání přednosti v jízdě : 29x
Pod vlivem alkoholu : 1x

Vzniklá škoda : 18872 tis. Kč

Příběhy uživatelů
BLOG: Jak jsem se rozloučil se Superbem a našel svůj nový vůz
Videa
1734358969-2024_12_NEW_DS_FRONT_LIGHT_SIGNATURE.jpg
1732050352-valkyrie_silverstone_hero_desktop.jpg
1732049904-Lexus_Forecast_4-1500x900.jpg
1731799378-20241012_123254 (1).jpg
aa3ff9a30a45dbea9b6cc539da568d1a.jpg
Zelená
19.02.2025 22:17 0