A je to tady, Fiesta, kterou jsme vám slibovali na našem facebookovém profilu. Ačkoli jsme poslední Ford dostali s motorem EcoBoost, tentokrát jsme měli pouze klasickou jedna-dvojku.
EXTERIÉR
Už když jsme se k autu blížili, zaujal nás jeho mladistvý design a sportovní nádech. Hned jako první nás zaujala robustní přední maska s obří mřížkou chladiče, která tak trošku připomíná masku z Aston Martina. Líbily se nám také detaily, jako velká litá kola, dravé sportovní mřížky chladiče nebo decentní zadní spoiler. Jak přední, tak zadní světla perfektně zapadají do tvarů karoserie a my jsme tak nenašli jedinou vnější vadu na kráse. Přední svítilny halogenové projektorové světlomety
s LED světly denního svícení a zpožděným zhasínáním předních světlometů. Radost nám udělaly také směrovky umístěné ve zpětných zrcátkách.
INTERIÉR
Po usednutí za volant nás uchvátili sportovní budíky, které se na nás po nastartování rozzářili. Co se týče přístrojové desky jako takové, nenašli jsme zde žádné složité prvky. Co se týká ovládání rádia, nepotřebovali jsme žádnou příručku, abychom se v ovládání vyznali. Rádio lze ovládat také sadou tlačítek, umístěných na volantu. Vůz byl vybaven manuální klimatizací, která měla také naprosto bezproblémové ovládání. Stačilo pouze otočným ovladačem nastavit rychlost ventilátoru, směr proudění vzduchu a poté teplotu a vše bylo hotovo.
Ovladače byly doplněny také o sadu tlačítek, kterým jste si mohli ovládat vnitřní cirkulaci vozu, klimatizaci nebo vyhřívání zadního okna. Pokud Vám klimatizace nestačí, můžete si elektricky stáhnout přední okna. Ti co sedí za Vámi, už tolik komfortu mít nebudou, jelikož si budou muset zapracovat na klasických švihadlech. Tam jsme také nalezli zásuvku na 12V, AUX nebo klasické USB. A že se jedná o rodinný vůz, naznačují štítky označující snadnější upevnění autosedaček ISOFIX. O to, že má vůz i sportovní nádech, se postarali sedačky se zlepšeným bočním vedením a „sportovním“ prošíváním.
V pětidveřové verzi, s plnohodnotnou rezervou, se Vám naskytne velikost kufru 240 litrů. Což je u takto malého vozu dost místa. Nevýhodou je však vysoká nákladní hrana, pokud chcete do kufru vložit těžší předměty.
JÍZDA
Když jsme se vydali na naší cestu, nečekali jsme, že se vůz bude chovat až tak důstojně. Čekali jsme trošku horší vyrovnávání nerovností nebo špatně odhlučněný interiér. Fiesta se v tomto testu ukázala jako plnohodnotný vůz, který vás podrží i na delších trasách. Podvozek Fiesty je sice trošku měkčí, zato perfektně vyrovnává jakékoliv nerovnosti na vozovce. Jízda se tak stává pohodlnou jak na předních sedačkách, tak na těch zadních, kde se bez problémů vlezl také náš reportér s výškou přes 180cm.
Co se týče hlučnosti, zde nemůžeme vozu nic vytknout, nevrže a kabina je od motoru velmi dobře odhlučněná. Řidič začátečník určitě uvítá funkci ecoMode, která mu na malém displeji mezi budíky ukáže, kdy má zařadit. Tento systém však není úplně dokonalý, vůz totiž nedokáže rozpoznat, jak je vůz zatížen, nebo zda-li nejedete v kopci. Vůz nás však ve všech směrech jízdy překvapil a v naší redakci jsme si jej zalíbili, škoda jen, že nebyl vybaven motorem EcoBoost a jeho spotřeba v testu tedy dosahovala hodnot až 10 litrů na sto kilometrů, udávaná kombinovaná je však nějakých 5 litrů.
ZÁVĚREM
I přes naší počáteční nejistotu jsme byli vozem příjemně překvapeni, za cenu, za kterou je nabízen dnes, nabízí většinu základních funkcí, které ve vozidle čeká snad každý řidič. Ačkoli se ve voze nenachází velká sedmipalcová obrazovka, na které se Vám promítá navigace, vůz vás ve spoustě situací překvapí svou všestranností a dravostí. My jsme však byli s vozem s výbavou Trend, která je určena právě pro mladé řidiče, mile spokojeni.
Za zapůjčení vozu k testu děkujeme společnosti Auto Tichý.
Více fotografií naleznete v naší veřejné facebookové galerii.
Klady
- Asistent ecoMode
- Líbivý design (hlavně pro mladé)
- Dobré jízdní vlastnosti
Zápory
- Švihadla na zadních sedadlech
- Nepřítomnost průchodu do kufru ze zadních sedaček (Ford vyhodnotil převážení dlouhých nákladů jako nebezpečné)
Přidat komentář
Poslední komentáře