AutoSite.cz
AktualityčlánkyBezpečnostElektromobilitaDopravaTestyO nás

Opel Insignia Cosmo 2.0 CTDi ecoFlex (facelift)

Opel Insignia Cosmo 2.0 CTDi ecoFlex (facelift)

Do rukou se nám nyní dostal Opel Insignia, který prošel faceliftem. K dispozici jsme měli Insignii v praktickém provedení hatchback s oblíbeným dieselovým dvoulitrem ecoFlex o výkonu 103 kW. Naše Insignia byla ve výbavě Cosmo za cenu 739 100 Kč


Opel Insignia Facelift

Design a představení vozu

Opel svou vlajkovou loď v polovině životního cyklu obdařil hlavně o nové multimediální systémy, nicméně o těch se zmíníme později. Hlavní změny na exteriéru se udály hlavně na přední části vozu. Vůz má nyní novou, větší přední masku a světlomety, díky kterým si myslíme, že vůz působí elegantněji. Na zadní části vozu došlo také k výměně světel. V rámci faceliftu Opel nabízí samozřejmě nové disky kol a nyní bude přitahovat pohledy i díky novým barvám karoserie. My jsme měli k dispozici vůz se zajímavou mahagonovou perletí.


Opel Insignia

Vzhledem k tomu, že je Insignia poměrně velký vůz, tak nás překvapilo, že měla docela malá zpětná zrcátka, nicméně to lze vykompenzovat parkovacím asistentem, do Insignie si nyní můžete objednat i radarový snímač, který Vám hlídá prostor za vozem až do dvaceti metrů. Tyto systémy jsme ve vozidle ocenili, jelikož výhledu dozadu z vozidla bránily dva mohutné zadní sloupky. Další zajímavostí je, že zpětná zrcátka nemají integrované směrové světlomety, nicméně na to Opel reaguje tím, že nechce být jako všichni jiní výrobci vozů a chce se vymanit z tohoto proudu.


Opel Insignia

  

Interiér 

Facelift se měl dotkout interiéru hlavně díky použití nového navigačního systému, který se ovládá pomocí intuitivního touchpadu. Multifunkční displej má slušnou uhlopříčku osmi palců . Bohužel, náš testovaný vůz nebyl vybaven touto technologií, dostali jsme pouze dotykový sedmipalcový displej, přes který se ovládalo například rádio nebo handsfree. Vůz je pochopitelně vybaven USB porty, které jsou umístěny v loketní opěrce.


Opel Insignia

Na první pohled může zmateně působit palubní počítač, který nemusí každému sednout hned na první pohled. Nicméně po delším zkoušení jsme přišli na to, jak ho ovládat. Přestože ovládání palubního počítače nalezneme na volantu, ovládat jim lze však pouze palubní počítač, umístěný mezi budíky. Ovládání je sice obtížnější, ale po důkladném přečtení manuálu na to určitě příjdete. My však manuál nevyužili a formou "pokus, omyl," jsme se asi po půl hodině dopídili k tomu, co všechno je nám displej schopen nabídnout. Co se týče hlavního palubního počítače, tam už bylo ovládání o něco jednodušší, ovšem nabízí až přemíru různých nastavení, kterými se musí zákazník probojovat. Jedinou výtkou je, že pokud se chceme dostat do hlavního menu, jde to pouze tlačítkem umístěným pod displejem.


Klíč není ve vozidle

Palubní deska vozu je vyrobena z kvalitních materiálů, během testu jsme nezaznamenali žádné vrzání, ani žádné další pazvuky. V interiéru také najdete několik praktických přihrádek, nicméně je jasné, že se nejedná o MPV.  Za velmi zdařilé hodnotíme příplatková přední sedadla vozu. Mají ideální tvrdost, díky které nebudou dlouhé cesty tak namáhavé. Nicméně potěšilo by nás, kdyby měly o něco větší boční vedení, ovšem ani to standardní není špatné. Příjemným doplňkem je nastavitelná opěra pro nohy na řidičově sedadle. Prostor pravděpodobně nebude scházet nikomu, i s postavou okolo 190 cm se můžete dozadu pohodlně usadit, ačkoliv Škoda Superb nabídne vzadu místa více.  Problém může být pouze s výškou nad hlavou na zadních sedadlech, nicméně to je daň za danou karoserii. Kombi na tom bude o něco lépe.


Opel Insignia

Kombi také nabídne o něco větší zavazadlový prostor, nicméně 530 litrů v tomto hatchbacku je opravdu slušná hodnota. Navíc je zavazadlový prostor doplněn o průvlak na delší předměty, můžete tak bez problémů převést například lyže. Pokud by Vám ovšem nestačil tento objem, můžete sklopit zadní sedadla. Po sklopení vznikne pouze nepatrný schod.


Opel Insignia

  

Jízda 

Ještě před nastartováním můžete ocenit bezklíčový vstup do vozu. Vůz můžete odemknout jak klasickým dálkovým ovládáním, tak i tlačítkem na klice, tedy pokud máte klíč ve vzdálenosti zhruba dvou metrů. Startování vozu se provádí tlačítkem, považujeme tedy za zbytečné mít klasický vyklápěcí klíč, když jej není prakticky kde použít, zde by stačil pouze odlitek, umístěný uvnitř pouzdra dákového ovládání. Nouzové otevření dveří v případě vybití baterie mohlo být řešeno jako u konkurence-vytažením klasického klíče do jakéhosi čipu.


Opel Insignia

Sedan střední třídy s naftovým motorem si pořizujete spíše na zdolávání delších vzdáleností, než na ježdění na okruhu. A Insignia je svým chováním zcela ideální na delší cesty, podvozek Vám bude poskytovat ideální oporu i při dálničních rychlostech. Cestování Vám zpříjemní tichý motor, který o sobě nedává zbytečně vědět a přesné řazení. Motor nabízí dostatečný výkon 140 koní, Opel ovšem nabízí i silnější motory, které ocení hlavně svižněji jezdící řidiči. Na běžné ježdění vidíme tento motor jako optimální. Maximální rychlost je 205 km/h a z nuly na sto se rozjede za 10,5 sekundy. Udávaná průměrná spotřeba je 3,9 l/100 km, té se nám ovšem v praxi podařit nedosáhlo. Vytknout můžeme snad jenom,podle nás, tvrdší podvozek, který hůře vyrovnává nerovnosti na silnici.


Opel Insignia

Ve městě, popřípadě v zácpách, bude vhodným pomocníkem i systém start/stop, který by měl teoreticky snižovat spotřebu. Nicméně tento vůz nebude už jen díky svým rozměrům vhodný na městské popojíždění, což jde vidět také v přiloženém videu.

Výbava 

Jak již bylo zmíněno, tak vůz je ve výbavě Cosmo, která byla doplněna o zimní sadu (ta obsahuje vyhřívání sedadel, volantu a vysokotlaké ostřikovače světel), bezklíčové startování a 17ti palcovou rezervu. Až na zmíněný touchpad s navigací nám více méně nic nechybělo. V zimních měsících uvítáte hlavně vyhřívaný volant a sedadla, tyto věci Vám zpříjemní každé chladné zimní ráno. Zajímavě je vyřešeno ovládání dvouzónové klimatizace, která se neovládá klasickým tlačítkem, nicméně dotykově. Některé řidiče potěší elektronická ruční brzda, naopak konzervativní lidé toto řešení asi neocení.


Opel Insignia

Závěr

Insignia je po faceliftu auto bez žádné větší chyby. Jedná se o prostorný vůz, který poslouží i rodině. Aktivní rodina také ocení průvlak do interiéru. Navíc díky úspornému vznětovému motoru se skvěle hodí i na delší cesty. My považujeme za jediný problém ovládání palubního počítače, nicméně po chvíli cviku, popřípadě po přečtení manuálu, se to každý naučí.

 

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Opel Auto Novotný s.r.o.

 

Klady

- reprezentativní design

- nízká spotřeba

- jízdní komfort

 

Zápory 

- měnší zpětná zrcátka (vzhledem k velikosti)

- složitější ovládání systémů

- USB porty jsou příliš těsně umístěny-můžete vložit pouze jeden klasický flash disk nebo dva mini flash disky

Kompletní fotogalerii tohoto vozu najdete na našem facebookovém profilu. 

Přidat komentář

Odesláním tohoto formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Poslední komentáře

Autor článku
Jakub Rychlik
Redaktor+
Vytvořeno:2013-10-25 23:35:00
Zdroj:
Další zprávy
Aston Martin Valkyrie – revoluce na kolech.jpg
Aston Martin Valkyrie – revoluce na kolech

Video 2024-11-19 22:05:51 | 0
Lexus slaví 25 let kampaně „December to Remember“.jpg
Audi mění pravidla hry v Číně: Nová značka AUDI a koncept E.jpg
Mercedes-Benz Targa Florio 1924: Návrat legendy na silnice i do muzea.jpg
MINI John Cooper Works: Zábava z jízdy na maximum.jpg
MINI John Cooper Works: Zábava z jízdy na maximum

Motorsport 2024-11-18 11:37:59 | 0
Alfa Romeo září na Milano AutoClassica: Historie, vášeň a styl v každém detailu.jpg
Abarth slaví 75 let: Vyrobí luxusní hodinky ve spolupráci s Breilem.jpg
Táborský sraz Amerik 2024: Legendy na čtyřech kolech.jpg
YouTube
Dopravní statistiky
Statistiky za posledních 48 hodin

Počet dopravních nehod : 256x
Počet raněných : 48x

Nepřiměřená rychlost : 27x
Nedání přednosti v jízdě : 24x
Pod vlivem alkoholu : 6x

Vzniklá škoda : 17980 tis. Kč

Příběhy uživatelů
BLOG: Jak jsem se rozloučil se Superbem a našel svůj nový vůz
Videa
1732050352-valkyrie_silverstone_hero_desktop.jpg
Aston Martin Valkyrie – revoluce na kolech

Video 19.11.2024 | 22:05 | 0
1732049904-Lexus_Forecast_4-1500x900.jpg
1731799378-20241012_123254 (1).jpg
aa3ff9a30a45dbea9b6cc539da568d1a.jpg
První úmrtí v autonomním voze

Zelená 03.08.2016 | 17:26 | 0
7ec25635f3d53fd6bf410d3bba4b125a.jpg
Motosalon 2016 - Brno

Událost 05.03.2016 | 16:30 | 0