Zjištovali jsme, jak to je ve skutečnosti se systémem Smart City Break System (SCBS).
Systém SCBS funguje už v rychlostech od 4 až do 30 km v hodině. Infračervený senzor, umístěný v čelním skle, monitoruje pohyb vepředu jedoucích vozidel do vzdálenosti asi šesti metrů. Jakmile systém zaznamená hrozící kolizi, systém natlakuje brzdovou soustavu a připraví se na prudké brždění. Jakmile riziko pomine, tlak v brzdovém systému se vrátí zpět.
Pokud však řidič nereaguje na to, aby kolizi odvrátil, SCBS automaticky začne brzdit. V rychlostech do 15 km/h tak může tento systém nehodu zcela odvrátit, avšak v rychlostech do 30 km/h, může tyto následky pouze zmírnit.
Podle našeho názoru, je nepravděpodobné, aby řidič či spolujezdec utrpěl větší újmu, v případě dodržení těchto rychlostních limitů. V neděli, při nepovedené ukázce v Japonsku, si však zákazník poranil krk, a spolujezdec zlomil ruku.
"Co se týká té nehody v Japonsku – řidičem byl zákazník a nehodu v tuto chvíli vyšetřuje policie a teprve ta oznámí po vyšetřování všechna fakta. Tedy jakou rychlostí zákazník jel apod. Mazda Corporation (tedy japonská centrála) v tuto chvíli plně spolupracuje s japonskou policií a výsledky vyšetřování budou včas zveřejněny.
V Evropě podobná situace bez nadsázky během stovek testů systému (testovali jsme ho například na školení autorizovaných prodejců po celé Evropě a každý z nich si mohl systém několikrát vyzkoušet) nikdy nenastala", konstatovala mluvčí Mazdy.
Přidat komentář
Poslední komentáře