Pokud bychom mohli říct, že tisíc vyrobených aut je sériová výroba (Hyundai tomu tak říká), tak by se dalo říct, že se ix35 Fuel Cell je tedy první masově vyráběný vůz s palivovými články.
ix35 se systém palivových článků měnící vodík na elektrickou energii má výkon necelých sto koní. Vůz byl doplněn o baterie o kapacitě 24 kWh. Výkon elektromotru ovšem Hyundai zatím neuvedl. Maximální dojezd je 594 kilometrů. ix35 Fuel Cell může jet maximálně 160 km/h, což je více než jede většina elektromobilů. Nabízí se tedy otázka, zda Hyundai uspěje s tímto alternativním pohonem, minimálně kvůli velkému dojezdu by mohl mít šanci.
Ceny zatím neznáme, ale většina vozů by měla být určena pouze k pronájmu. Hyundai tento systém palivových článků vyvíjel 14 let, takže jeho cena pravděpodobně nebude nejnižší.
Přidat komentář
Poslední komentáře