V době, kdy jsou autonomní vozidla bez řidiče na vzestupu, přišla děsivá rána! Plně autonomní vůz srazil a usmrtil ve Washingtonu ženu.
Pondělní nehoda vozidla Uber Technologies je však první zkouškou, jak budou politici a veřejnost reagovat na novou technologii. Incident se totiž stal v době, kdy společnost Uber prosazovala regulační povolení, aby mohla své služby samo-obslužné jízdy, provozovat již od začátku příštího roku.
Vozidlo Uber
Samotní výrobci autonomních vozidel však varovali, že by mohlo dojít k nehodám s případným úmrtím, které by způsobily samo-obslužné vozy, zároveň však konstatovali, že tato technologie dokáže životy také ochránit, neboť robotické systémy dokáži striktně dodržovat dopravní předpisy a nepostihuje je únava jako v případě člověka.
Mark Rosenker, bývalý předseda Národní rady pro bezpečnost dopravy řekl, že "by veřejnost neměla přehnaně reagovat na incident Uberu." Poznamenal také, že každoročně zemře na komunikacích v USA více než 6 000 chodců a téměř 40 000 cestujících.
Incident přiměl Uber, aby pozastavil veškeré testování automobilů bez řidiče.
Senátor John Thune uvedl, že "tragédie zdůrazňuje potřebu přijmout zákony přizpůsobené pro vozidla s vlastním pohonem".
Mezinárodní společenstní Teamsters v pondělí ve svém prohlášení uvedlo, že "existuje obrovské riziko spojené s testováním nedokázaných technologií na veřejných komunikacích. Je důležité, aby byli chráněni chodci a řidiči".
Velké obavy z bezpečnosti autonomních vozidel se poprvé objevili v červenci 2016, kdy muž, který řídil vůz Tesla Model S v poloautonomním režimu "Autopilot", zemřel, když jeho auto narazilo do návěsu.
V lednu 2017 federální bezpečnostní úřad dospěl k závěru, že v systému Tesla "Autopilot" nedošlo k žádným vadám, ale že řidič by měl mít nadále kontrolu nad vozidlem.
Přidat komentář
Poslední komentáře