Od změny režimu v roce 1989 prošel vozový park na Pražském hradě mnoha změnami. Zatímco v předchozích letech sloužily prezidentům většinou vozy české výroby, tak po změně režimu došlo i k změnám ve vozovém parku. Hlavě státu sloužily tedy vozy světových značek. Pojďme se tedy podívat na auta Václava Havla.
Prvním autem byl Renault 21, který přijal ještě jako Československý prezident v roce 1989 od Portugalského prezidenta.
Ovšem hned o rok později, tedy v roce 1990 ho nahradil vozem BMW 735i, které o rok později vyměnil za 750i.
V roce 1992 vyměnil BMW za Mercedes-Benz 600 SE. Tyto Mercedesy vystřídal do konce svého funkčního období tři. Jeden stříbrný a dva tmavě modré.
Českými auty v té době příliž jezdit nemohl, Škoda nabízela pouze Felicii. Ale při její premiéře si ji osobně vyzkoušel a řekl, že je to dobré auto pro rodiny.
Václav Havel ovšem byl nadšený řidič. Jeho prvním autem byla Simca 1000, ale později jezdil hlavně v Mercedesech, ale také měl například dvě Lancie.
Václav Klaus už ovšem jezdil v českém autě. Vybral si jako své oficiální auto Škodu Superb V6 2,8 Elegance.
Častěji jsme ho ovšem mohli vidět v Audi A8. Pravděpodobně z bezpečnostního hlediska byla vhodnější pro hlavu státu. Ovšem jak Václav Klaus řekl, Audi méně drncá, což ovšem musíme brát s nadsázkou.
V čem bude jezdit nově zvolený prezident, tedy Miloš Zeman zatím nevíme, ale v předvolební diskuzi řekl, že hodlá jezdit českým vozem. Zda bude tedy vídán např. ve Škodě Superb, kterou nyní používá, si musíme zatím počkat.
Přidat komentář
Poslední komentáře