Ostrava bezpečná doprava!!! ve spolupráci s Centrum bezpečné jízdy Libros Ostrava a s krajskými dopravními policisty uspořádala velkolepou akci pro řidiče, kteří si chtěli vyzkoušet své řidičské dovednosti hlavně na vodě. Dále byly pro řidiče připraveny dvě Fabie k porovnání nových a starých pneumatik a jejich chování na vodě.
Jak to probíhalo ?
Před vyjetím na dráhu muselo vaše auto projít kontrolou pro přeměření rychlosti a stavu vašeho tachometru tak, aby jste věděl vaši reálnou rychlost. Tuto zkoušku prováděla dopravní policie ČR. Po absolvování této kontroly jste se dostavili na "čekací" parkoviše u zkušebního polygonu. Na dráhu vyjelo vždy pět vozů. Na polygon se dostal dřív ten, kdo usedl do svého vozu a zařadil se do fronty mezi prvními. Musíme však podotknout, že na řadu jste se dostali téměř okamžitě.
A jsme na dráze.
Na dráze si náš převzal vyškolený odborník, od kterého jsme dostali vysílačku, do které nám po dobu celé jízdy podával informace co máme dělat a jak se v dané situaci chovat. Vyjíždíme tedy na dráhu a jako první nás čeká smyková deska. S tou mělo nemálo řidičů potíže a my jsme nebyli vyjímkou. Pokračujeme na "mokrý" slalom (ouu to klouže), dále parkujeme do podélné fronty a ukončujeme jízdu.
To už je konec ?
Ne, ještě nás čekají dvě zkušební Fabie, kde jedna má nazuté staré pneumatiky a druhá nové. Opět jsme si chování vyzkoušeli na kluzké vozovce. Po této zkušenosti nás Libros provedl svými komnatami a úplně na závěr jsme se dostavili ke stánku dopravní policie, kde nám zcela zdarma přeměřili propustnost oken. Poté jsme mohli vklidu opustili areál Librosu.
VIDĚT A BÝT VIDĚN ! |
K nejdůležitějším preventivním zásadám silničního provozu patří zásada dobré viditelnosti. Proto byla v České republice i v Polsku uzákoněna celoroční povinnost denního svícení u motorových vozidel. K nejzranitelnějším účastníkům provozu patří chodci a cyklisté. Zvyšte svou bezpečnost a bezpečnost svých dětí užíváním reflexních vest, reflexních prvků a doplňků. Nenechte si přidavnými foliemi nadměrně snížit propustnost autoskel pod hranici určenou zákonem. V ČR musí čelní sklo propouštět minimálně 75% světla a přední boční skla minimálně 70%. |
Přidat komentář
Poslední komentáře