Work in Progress

This page is currently under construction. Thank you for your patience!

AutoSite.cz - Peugeot 205 T16
AutoSite.cz
AktualityčlánkyBezpečnostNovinkyMotorsportElektromobilitaZajímavostiDopravaTestyO nás

Peugeot 205 T16

Peugeot 205 T16

V dnešní recenzi se poohlédneme do minulosti a to do let 1983. Model označený Turbo 16 je speciál postavený pro tehdejší automobilové závody pro skupinu B. Můžeme si to přiblížit k dnešním WRC, ovšem zde byly o dost ostřejší automobily.

Peugeot 205 Turbo 16, vychází z modelu 205 GTI. Kdo zná tyto automobily tak ví, že T16-tka zdědila pouze tak karosérii. Motor umístěny uprostřed a pohon 4x4. O pohon se staral čtyřválcový šestnáctiventilový motor s kódovým označením XU8T o objemu 1774 ccm s rozvodem DOHC, přímým vstřikováním Bosch K–Jetronic a přeplňovaný turbodmychadlem od firmy Garett. V té době v podstatě málo objemové motory, ve srovnání s dnešními velkými objemy. Motor dosahoval neuvěřitelného výkonu 450-530 koní, všechny zdroje uvádějí odlišné údaje. Náprava měla dvojité lichoběžníkové závěsy na všech čtyřech kolech, teleskopické tlumiče a vrtané kotouče s vnitřním chlazením na obou nápravách. To vše sloučené s muší váhou automobilu, která byla u první verze EVO 1 1125 kg a u druhé verze EVO 2 měla váhu ještě sníženou na pouhých 910 kg. Řekl bych, že to je „slušná raketa“ to je 205 T16. Problémem bylo i to, že automobily, které soutěžily v této skupině, musely vycházet ze sériového modelu, sériová výroba měla minimum 200 Ks tohoto modelu, proto muselo být vyrobeno 200 Ks Peugeotu 205 T16 ovšem výkon zde byl omezen na 200 koní. Délka vozu byla 3825 mm a rozvor náprav byl 1674 mm.


bok


Interier

 

Interiér se lišil v hodně místech, jak vidíme přístrojová deska je předělaná i sedadla se liší oproti sériové 205 GTI, nemluvě o tom, že místo zadních sedadel máme motor.

V dnešní době je celkem zázrak vidět tento automobil na vlastní oči, s prodejem je to také shodné. Je to prostě klenot, auto které v tehdejší době bylo jedním z nejlepších na světě a tuto reputaci si drží i dnes. Po ukončení skupiny B jsme mohli vidět T16-tku v prestižní soutěži Dakar, kde také bodovala.


Závodní model

Peugeot vyrobil ještě jeden model a to Peugeot 405 T16 pro skupinu B, ovšem tento model již do soutěže nenastoupil, protože skupina B z důvodu velkých výkonu u automobilu a velkých smrtelných nehod, byla ukončena.

Děkuji za Váš čas přečtením této recenze, věřím že se Vám líbila a těším se příště Váš Juris5.

Přidat komentář

Odesláním tohoto formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Poslední komentáře

Autor článku
Jiří Dohnal
Redaktor+
Další zprávy
Dálniční známky opět zdraží, ale co za to řidiči dostanou?.jpg
DS N°8: Vlajková loď budoucnosti – Přehled, který musíte vidět!.jpg
DS N°8: Elektrická vlajková loď DS Automobiles s francouzským šarmem.jpg
Audi RS 7 Avant: Přichází nástupce milovaného RS 6 Avant.jpg
Aston Martin Valhalla: Supercar, který mění pravidla hry.jpg
Zklamání pro automobilové nadšence: Ikonický Nissan GT-R R32 přichází o svou duši.jpg
V některých zemích vám M+S nestačí! Na co si dát pozor?.jpg
Telo MT1: Pickup velikosti Mini Cooperu, který přepisuje pravidla.jpg
YouTube
Dopravní statistiky
Statistiky za posledních 48 hodin

Počet dopravních nehod : 237x
Počet raněných : 26x

Nepřiměřená rychlost : 12x
Nedání přednosti v jízdě : 29x
Pod vlivem alkoholu : 1x

Vzniklá škoda : 18872 tis. Kč

Příběhy uživatelů
BLOG: Jak jsem se rozloučil se Superbem a našel svůj nový vůz
Videa
1734358969-2024_12_NEW_DS_FRONT_LIGHT_SIGNATURE.jpg
1732050352-valkyrie_silverstone_hero_desktop.jpg
1732049904-Lexus_Forecast_4-1500x900.jpg
1731799378-20241012_123254 (1).jpg
aa3ff9a30a45dbea9b6cc539da568d1a.jpg
Zelená
19.02.2025 23:04 0