AutoSite.cz
AktualityčlánkyBezpečnostNovinkyMotorsportElektromobilitaZajímavostiDopravaTestyO nás

Hyundai SantaFe 2.2CRDi

Hyundai SantaFe 2.2CRDi

Když se nám naskytla možnost vyzkoušet si jakýkoliv z vozů Hyundai, chvilku jsme váhali, co si vybrat. Netrvalo však dlouho a rozhodli jsme se pro zbrusu nový model SantaFe, možná také kvůli tomu, že nám vzdáleně připomíná Hondu CR-V. Usedli jsme tedy za volant, a vydali se na naší cestu.

EXTERIÉR


SantaFe

Už když jsme vůz poprvé viděli, věděli jsme, že je to něco jiného, než tvořil Hyundai doposud. Konečně před námi stal vůz, který už nebyl designovým prohřeškem. Pokud si stejně jako já pamatujete ty nevzhledné kastle, které ještě donednávna Hyundai vyráběl, jste rozhodně potěšeni, kam se nynější vzhled automobilky ubírá. Konečně SUV, za které se nemusíte stydět.


SantaFe

Z přední části vozu se na vás doslova směje chromovaná mřížka chlazení, která zabírá velkou část přední masky. A aby toho nebylo málo, její vzhled umocňuje dvojice obřích světometů, které zasahují až do lemu vozu.

Také nás překvapilo, jak si automobilka vyhrála s předními mlhovými světly, které doplnila o diodový pásek denního svícení. Překvapením byly také směrovky, umístěné ve zpětných zrcátkách.


SantaFe

Když jsme vůz obcházeli, aby jsme se dostali do zadní části, upoutali nás pochromované kliky, které jako doplněk k přední chromované mřížce, nevypadaly zle. Potěšilo nás také zakončení zadního okna u čtvrtých dveří.

Zadní část vozu potom disponuje obřím oknem, přes které je báječný výhled do všech stran, což určitě ocení zejména řidičky takovýchto velkých vozů. Aby toho nebylo málo, okno je doplněno o robustní spoiler, který dopňuje středové brzdové světlo.


SantaFe zadní část

Tvarování karoserie jsme nemohli vůbec nic vytknout, snad jen to, že ložná plocha je dost vysoko nad vozovkou. A větší náklady mohou být pro osoby s menším vzrůstem dost náročné.

Za povšimnutí stojí také decentně umístěná parkovací čidla, která v zadním nárazníku splývají, nemluvě o tom, že jsme na první pohled ani nepostřehli, že je vůz vybaven parkovací kamerou, která byla před očima důkladně skryta.


SantaFe zadní část

Obřím nedostatkem tak zůstává pouze dvojice výfukových koncovek, která mohla dostat sourozence i na druhou stranu, protože by se k benzínové 2.2 určitě hodil.

INTERIÉR


SantaFe interier

Pokud by jsme začali u řidiče, tak interiér vozu působí přehledně. Ovládaní vozu na palubní desce je přehledné a lze jej snadno ovládat, bohužel se nám zdá, že na volantu je těch tlačítek už příliš moc. V pravo od volantu jsme sice našli sadu tlačítek, ta byla ovšem důkladně umístěna a zabývala se povětšinou pouze trakcí vozu a nastavením podvozku.
V naší verzi jsme měli příplatkovou navigaci s velkým palubním displejem, který je dostatečně dobře umístěn na viditelném místě. A navigace po celou dobu cesty šlapala jak měla.


SantaFe interier

Chvíli jsme také hledali startovací tlačítko, které se skrývalo za volantem, i když v místě, kde bývá spínací skřínka. Naštěstí jsme už nemuseli hledat zástrčku pro náš klíč, jelikož nastupování a startování probíhají bezkontaktně.

Pokud by jsme se podívali do kapličky, v ní byli všechny údaje dostatečně čitelné a obsahovali vše, co řidič při své jízdě potřebuje. Například to, že při naší jízdě se se spotřebou pohybujeme okolo 11 litrů na sto kilometrů.


SantaFe interier


SantaFe interier

Vůz je velmi vhodný pro rodiny, jelikož nabízí spoustu místa jak na předních sedadlech, tak to i na zadních místech. Redaktor s výškou přes 180cm se dozadu bezproblému nasoukal, a na kratší trasy by překousl i dva spolucestující. Pokud by však ve vozidle jeli pouze čtyři osoby, jízda by byla pohodlá a bezproblémová.

Co se týče dětských sedaček, SantaFe je vybaveno systémem ISOFIX.

Zavazadlový prostor má 534 litrů, což nám na SUV nepříjde zas až tak moc. Co jsme však nečekali, je další prostor o velikosti 48 litrů, který je umístěn pod podlahou hlavního zavazadlového prostoru. Vyhodou jsou však také samostatně se sklápěné zadní sedačky, takže můžete bez problému převážet lyže, a stále zachováte čtyři plnohodnotná místa.


SantaFe kufr

MOTOR

V naší testované verzi jsme vyzkoušeli vznětový motor 2,2 CRDi, který poskytuje výkon 145 kW (197 k) při 3 800 ot./min. a točivý moment 436 Nm při 1 800 – 2 500 ot./min s automatickou převodovkou.

My jsme s tímto motorem byli spokojeni, automatická převodovka sice měla pomalý náběh, ovšem když už zabrala, stálo to za to, motor byl ochotný svižně spolupracovat téměř při všech rychlostech.

Chvíli jsme dokonce mohli rovnat síly s Hyundai Genesis, ta nám bohužel po chvíli ujela.


Genesis

JÍZDA

Co se týče jízdy jako takové,byli jsme velmi spokojeni. Naše cesta v okolí Brna nás protáhla jak kolem brněnského výstaviště, tak jsme se s tímto vozem vydali po okolních vesničkách a byli jsme mile spokojeni s pohodlím , které nám vůz dopřával. Chvílemi jsme se sice ztráceli, jelikož redaktor byl Brna neznalý, tak mu nepomohla ani mapka, která byla připravena na sedadle spolujezdce "k nakouknutí" trasy. Trasa nás vedla z brněnského výstaviště směrem na brněnský automotodrom. Zde nás čekalo spousta zákrut, stoupání a také s tím spojené klesání. Chvílemi jsme měli krásný výhled na část Brna, kde se nachází brněnské výstaviště. Vůz také docela bezproblémově vyrovnával nerovnosti které nás potkali, například pár retardéru v areálů brněnských veletrhů, kde jsme se také na chvíli ztratili.


SantaFe zadní sedadla

ZÁVĚREM

Chtěl bych pouze dodat, že jsem byl s tímto vozem nadmíru spokojen. Kdybych si měl vybrat v cenové relaci, vůz by určitě vyhrál, protože v této cenové relaci vozů SUV nemá konkurenci. Pokud bych pak chtěl jít o něco výš, zřejmě bych si vybral Hondu CR-V, ze které vzhled nového SantaFé vychází. Je to spolehlivé SUV, které funguje také jako velký rodinný vůz a rozhodně vás bude i řádně reprezentovat. Jedinou nevýhodou je bohužel jeho vyšší spotřeba. Co taky čekat od takového motoru.

Klady

-          Velký rodinný vůz

-          Jízdní vlastnosti

-          Mnoho prostoru

Zápory

-          Větší spotřeba

-          docela malý kufr (názor zhýčkaného redaktora)

Přidat komentář

Odesláním tohoto formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Poslední komentáře

Autor článku
Karel Bříza
Šéfredaktor
Další zprávy
Mercedes-Benz mění svůj závod v budoucnost elektromobility: Co to znamená pro řidiče?.jpg
Zákaz spalovacích motorů v roce 2035: Co to znamená pro řidiče?.jpg
Rivian získává půjčku 6,6 miliardy dolarů na stavbu moderní továrny v Georgii.jpg
Nové logo Jaguaru: Skok do budoucnosti nebo krok vedle?.jpg
Dodge Durango SRT 392 AlcHEMI: Ikonická pocta V8 před příchodem elektrifikace.jpg
BMW M3 GTR: Herní Legenda na Skutečných Silnicích!.jpg
BMW M3 GTR: Herní Legenda na Skutečných Silnicích!

Zajímavosti 2024-11-28 11:28:34 | 0
BYD Sealion 07: Nový hráč na norském EV trhu, dorazí příští rok!.jpg
Alfa Romeo 33 Stradale: Návrat legendy na vrchol rychlosti.jpg
YouTube
Dopravní statistiky
Statistiky za posledních 48 hodin

Počet dopravních nehod : 345x
Počet raněných : 70x

Nepřiměřená rychlost : 66x
Nedání přednosti v jízdě : 38x
Pod vlivem alkoholu : 5x

Vzniklá škoda : 25960 tis. Kč

Příběhy uživatelů
BLOG: Jak jsem se rozloučil se Superbem a našel svůj nový vůz
Videa
1732050352-valkyrie_silverstone_hero_desktop.jpg
Aston Martin Valkyrie – revoluce na kolech

Video 19.11.2024 | 22:05 | 0
1732049904-Lexus_Forecast_4-1500x900.jpg
1731799378-20241012_123254 (1).jpg
aa3ff9a30a45dbea9b6cc539da568d1a.jpg
První úmrtí v autonomním voze

Zelená 03.08.2016 | 17:26 | 0
7ec25635f3d53fd6bf410d3bba4b125a.jpg
Motosalon 2016 - Brno

Událost 05.03.2016 | 16:30 | 0