Když jsme pro Vás chtěli vyzkoušet Toyotu Hilux, zvedli jsme telefon, a zeptali se, zdali mají nějaký ten vůz skladem. Jaké bylo překvapení když nám ostravský dealer řekl, že vůz není v našem okolí dostupný a první, který se zde dostane, bude až za 3 měsíce.
Čekali jsme podstivé tři měsíce, než se automobil dostal k námi vybranému dealerovi. Bylo to už skoro čtyři měsíce, co jsme si myslel, že na nás zapoměli. Když tu, jednoho krásného dne, zazvoní telefon a vlídným hlasem se na druhém konci ozve, že je vůz připraven k vyzkoušení.
Neváhali jsme a vydali jsme se vůz vyzkoušet.
EXTERIÉR
Když jsme přijeli před autosalon dealera, na place už stál umytý a nablištěný Hilux, připravený k vyzkoušení. Už na první pohled jsme viděli, že vůz je spíše pracant, než-li rodinný vůz. Vybrali jsme si k vyzkoušení sice verzi se čtyřmi dveřmi (double cab) v téměř nejvyšší výbavě, ale i přesto to stále nebyl vůz pro rodinné účely. Zkuste si představit situaci, kdy si manželka potřebuje odskočit pro "něco" do města a Vám před barákem stojí pouze Hilux. Řeknete si, ubohá auta co budou stát na tom parkovišti, nehledě na lak vašeho Hiluxu. Nebo jiný případ, dokážete si představit přijet s takovým vozem třeba do divadla ? Nemyslitelné, pokud však chcete, aby váš vůz zastával těžkou práci, nebo převážel zboží na paletách, v tomto případě je vůz správnou volbou.
Toyota Hilux - ilustrační foto
INTERIÉR
V té nejzákladnější výbavě vozu je interiér vozu bohužel velice strohý. Obyčejné rádio, nepěkně zasazené v palubní desce společně s manuálním ovládáním klimatizace, vypadá v tomto voze více než nedůstojně. V případě, že už si připlatíte za vyšší verzi, dostanete už o něco lepší a podstatně koukatelnější palubní desku, která zahrnuje alespoň digitální ovládání klimatizace. V nejvyšší verzi je samozřejmostí velký palubní displej, který se do tohoto vozu, ačkoli nečekaně, hodí.
JÍZDA
Po usednutí do vozidla jsem se chvíli rozkoukával a zjišťoval, kde mi vlastně auto končí. Vůz svou velikostí totiž nepřipomíná nic, co jsem předtím řídíl. Jízdu jsem se proto snažil upravit tomu, jakobych řídil dodávku. S tímto jsem však nepochodil, vůz se totiž v žádném případě nechová jako dodávka a spíše nabízí ke komfortní jízdě. Ačkoliv jsou na zadní nápravě umístěny tvrdá péra místo klasických tlumičů, jízda v Hiluxu je docela pohodlná. V našem případě, kdy byla korba vozu prázdná, poskakoval vůz na silnic téměř při každé větší nerovnosti. Zadní náprava se totiž bez zatížení hůře vyrovnává s nerovnosti. A co víc, při rozjezdu se mi při vytočených kolech začala protáčet hnaná zadní náprava, čímž dokazovala, že má spostu síly na to, aby mohla být s klidným svědomím zatížena.
MOTOR
Bohužel, nemohli jsme si vybrat, jaký motor chceme v testovaném voze mít, ale k našemu štěstí jsme dostali vůz s třílitrovým dieselovým motorem common rail s přímým vstřikováním o výkonu 176 kw a pětistupňovou manuální převodovkou. V tom maličko horším případě jsme mohli dostat tentýž motor, ale už s automatickou převodovkou, která není pro toto auto určená. Dokážete si představit, že jste zapadlí někde v bahně na lesní cestě, zapnete si pohon 4x4 a budete očekávat, že Vás z této situace automatická převodovka vylíže ? V tom lepším případě, Vám aspoň nezačne zařazovat všechny rychlosti, které má k dispozici. Ale teď zpátky na silnici, motor se choval úhledně i při dravější akceleraci, kdy jsme se snažili z něj něco málo vymáčknout. Ovšem, jakmile jsme položili pedál na podlahu, bylo nám jasné, že vůz není určený ke sportovní jízdě, či odvážným předjížděcím manévrům. Zato měl plno síly vyrvat Vám asfalt z pod kol i plně naložen!
Není proto divu, že se vůz často využívá i na složitější expedice do těch nejobtížnějších terénů.
Klady
- Velký spolehlivý užitkový vůz
- Nízká spotřeba paliva (asi 8l/100km)
- Design
- Audiopříslušenství
Zápory
- Příliš tuhé odpružení při prázném vozidle
- Protáčivá zadní náprava
Přidat komentář
Poslední komentáře