Work in Progress

This page is currently under construction. Thank you for your patience!

AutoSite.cz - Toyota Hilux 3.0 D4D
AutoSite.cz
AktualityčlánkyBezpečnostNovinkyMotorsportElektromobilitaZajímavostiDopravaTestyO nás

Toyota Hilux 3.0 D4D

Toyota Hilux 3.0 D4D

Když jsme pro Vás chtěli vyzkoušet Toyotu Hilux, zvedli jsme telefon, a zeptali se, zdali mají nějaký ten vůz skladem. Jaké bylo překvapení když nám ostravský dealer řekl, že vůz není v našem okolí dostupný a první, který se zde dostane, bude až za 3 měsíce. 

Čekali jsme podstivé tři měsíce, než se automobil dostal k námi vybranému dealerovi. Bylo to už skoro čtyři měsíce, co jsme si myslel, že na nás zapoměli. Když tu, jednoho krásného dne, zazvoní telefon a vlídným hlasem se na druhém konci ozve, že je vůz připraven k vyzkoušení.

Neváhali jsme a vydali jsme se vůz vyzkoušet.


Toyota Hilux

EXTERIÉR

Když jsme přijeli před autosalon dealera, na place už stál umytý a nablištěný Hilux, připravený k vyzkoušení. Už na první pohled jsme viděli, že vůz je spíše pracant, než-li rodinný vůz. Vybrali jsme si k vyzkoušení sice verzi se čtyřmi dveřmi (double cab) v téměř nejvyšší výbavě, ale i přesto to stále nebyl vůz pro rodinné účely. Zkuste si představit situaci, kdy si manželka potřebuje odskočit pro "něco" do města a Vám před barákem stojí pouze Hilux. Řeknete si, ubohá auta co budou stát na tom parkovišti, nehledě na lak vašeho Hiluxu. Nebo jiný případ, dokážete si představit přijet s takovým vozem třeba do divadla ? Nemyslitelné, pokud však chcete, aby váš vůz zastával těžkou práci, nebo převážel zboží na paletách, v tomto případě je vůz správnou volbou.


Toyota Hilux - ilustrační foto

INTERIÉR

V té nejzákladnější výbavě vozu je interiér vozu bohužel velice strohý. Obyčejné rádio, nepěkně zasazené v palubní desce společně s manuálním ovládáním klimatizace, vypadá v tomto voze více než nedůstojně. V případě, že už si připlatíte za vyšší verzi, dostanete už o něco lepší a podstatně koukatelnější palubní desku, která zahrnuje alespoň digitální ovládání klimatizace. V nejvyšší verzi je samozřejmostí velký palubní displej, který se do tohoto vozu, ačkoli nečekaně, hodí.


Toyota Hilux interier

JÍZDA

Po usednutí do vozidla jsem se chvíli rozkoukával a zjišťoval, kde mi vlastně auto končí. Vůz svou velikostí totiž nepřipomíná nic, co jsem předtím řídíl. Jízdu jsem se proto snažil upravit tomu, jakobych řídil dodávku. S tímto jsem však nepochodil, vůz se totiž v žádném případě nechová jako dodávka a spíše nabízí ke komfortní jízdě. Ačkoliv jsou na zadní nápravě umístěny tvrdá péra místo klasických tlumičů, jízda v Hiluxu je docela pohodlná. V našem případě, kdy byla korba vozu prázdná, poskakoval vůz na silnic téměř při každé větší nerovnosti. Zadní náprava se totiž bez zatížení hůře vyrovnává s nerovnosti. A co víc, při rozjezdu se mi při vytočených kolech začala protáčet hnaná zadní náprava, čímž dokazovala, že má spostu síly na to, aby mohla být s klidným svědomím zatížena.

MOTOR


Hilux motor 3,0l

Bohužel, nemohli jsme si vybrat, jaký motor chceme v testovaném voze mít, ale k našemu štěstí jsme dostali vůz s třílitrovým dieselovým motorem common rail s přímým vstřikováním o výkonu 176 kw a pětistupňovou manuální převodovkou. V tom maličko horším případě jsme mohli dostat tentýž motor, ale už s automatickou převodovkou, která není pro toto auto určená. Dokážete si představit, že jste zapadlí někde v bahně na lesní cestě, zapnete si pohon 4x4 a budete očekávat, že Vás z této situace automatická převodovka vylíže ? V tom lepším případě, Vám aspoň nezačne zařazovat všechny rychlosti, které má k dispozici. Ale teď zpátky na silnici, motor se choval úhledně i při dravější akceleraci, kdy jsme se snažili z něj něco málo vymáčknout. Ovšem, jakmile jsme položili pedál na podlahu, bylo nám jasné, že vůz není určený ke sportovní jízdě, či odvážným předjížděcím manévrům. Zato měl plno síly vyrvat Vám asfalt z pod kol i plně naložen!


Hilux Artic

Není proto divu, že se vůz často využívá i na složitější expedice do těch nejobtížnějších terénů.

Klady

- Velký spolehlivý užitkový vůz
- Nízká spotřeba paliva (asi 8l/100km)
- Design
- Audiopříslušenství

Zápory

- Příliš tuhé odpružení při prázném vozidle
- Protáčivá zadní náprava

Přidat komentář

Odesláním tohoto formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů.

Poslední komentáře

Autor článku
Karel Bříza
Šéfredaktor
Další zprávy
Dálniční známky opět zdraží, ale co za to řidiči dostanou?.jpg
DS N°8: Vlajková loď budoucnosti – Přehled, který musíte vidět!.jpg
DS N°8: Elektrická vlajková loď DS Automobiles s francouzským šarmem.jpg
Audi RS 7 Avant: Přichází nástupce milovaného RS 6 Avant.jpg
Aston Martin Valhalla: Supercar, který mění pravidla hry.jpg
Zklamání pro automobilové nadšence: Ikonický Nissan GT-R R32 přichází o svou duši.jpg
V některých zemích vám M+S nestačí! Na co si dát pozor?.jpg
Telo MT1: Pickup velikosti Mini Cooperu, který přepisuje pravidla.jpg
YouTube
Dopravní statistiky
Statistiky za posledních 48 hodin

Počet dopravních nehod : 250x
Počet raněných : 81x

Nepřiměřená rychlost : 14x
Nedání přednosti v jízdě : 39x
Pod vlivem alkoholu : 7x

Vzniklá škoda : 25435 tis. Kč

Příběhy uživatelů
BLOG: Jak jsem se rozloučil se Superbem a našel svůj nový vůz
Videa
1734358969-2024_12_NEW_DS_FRONT_LIGHT_SIGNATURE.jpg
1732050352-valkyrie_silverstone_hero_desktop.jpg
1732049904-Lexus_Forecast_4-1500x900.jpg
1731799378-20241012_123254 (1).jpg
aa3ff9a30a45dbea9b6cc539da568d1a.jpg
Zelená
09.05.2025 05:12 0