Peugeot 407

Design
Některé Peugeot zaujme svým futuristickým vzhledem, zde designéři odvedli vcelku dobrou práci.
Vůz je dobře aerodynamicky zpracován, což přináší lepší přilnutí k vozovce a vůz není náchylný na boční vítr.
Díky tomu má také přijatelnou spotřebu.
Zajímavostí na vozech Peugeot je jejich specifické otevírání zavazadlového prostoru, normálně by jste hledali tlačítko někde v místě nad registrační značkou či viditelné madlo. Peugeot je v tomto opravdu speciální, tlačítko pro otevření kufru se totiž nachází přímo v označení modelu. Nalezneme jej proto v nule u každého modelu.
Pokud jsme u otevírání kufru, tak po otevření vás můžeme opět potěšit, velikost kufru je totiž více než dostačující. Pokud víte, jak vypadají vaky florbalových hráčů, tak jsme jich do kufru tohoto vozu naskládali čtyři.
Interiér
Na první pohled ve 407 zaujme také interiér, ten je zpracován celkem kvalitně.
Palubní počítač je umístěn v přehledném místě a ukazuje všechny důležité informace.
Bohužel odezva palubního displeje má docela velkou prodlevu.
Co se týče ovládaní, tlačítka jsou naoko umístěna pěkně, bohužel, co se týče jejich ovládání, to už tak příjemné není. Na první pohled sice rozložení působí přehledně, ovládaní s ním Vám bohužel může chvíli trvat.
Motor
V našem případě jsme vyzkoušeli motor 1,6 s dieselovým motorem. Ten je vcelku svižný a má dobrý záběr při rozjezdu. Po městě s ním může zkušený řidič jet i do 5 litrů paliva v dobrých podmínkách. Při vyšších rychlostech je bohužel spotřeba o něco větší a absence šestého rychlostního stupně tomu moc nepomáhá.
Jinak 407-ka nabízí velice dobré jízdní vlastnosti a takřka minimální hluk v kabině.
Pro orientaci cesta z Ostravy do Havířova si vzala z nádrže okolo sedmi litrů na sto kilometrů, co se týče například cesty z Havířova do Dolních Domaslavic, tam se Peugeot vzal okolo pěti litrů paliva na sto kilometrů.
Kvalita
Bohužel, jak tomu u Peugeotu chodí, ani zde se nevyvarovali inženýři problémům.
V naftovém provedení si určitě musíme dát pozor na filtr pevných částic FAP, a také větši kontrolu si dát na dvouhmotný setrvačník, který bude povětšinou špatný. To jsou asi nejdůležitější faktory toho to automobilu, každopádně při koupi si pozvěte odborníka. Testovaný vůz měl bohužel problémy s ABS/ESP systémy, což bývá častá vada u těchto vozů.
Klady:
- Design
- Spotřeba (nafta)
- Komfort
Zápory:
- klasický tvrdý posilovač
- absence 6 rychlostního stupně
- FAP a dvouhmotný setrvačník
- Cena
poslední úprava 30.4.2013

Redaktor+
Počet dopravních nehod : 281x
Počet raněných : 75x
Nepřiměřená rychlost : 30x
Nedání přednosti v jízdě : 29x
Pod vlivem alkoholu : 5x
Vzniklá škoda : 16937 tis. Kč