AutoSite.cz
aktuality články bezpečnost elektromobilita doprava testy

Peugeot 306

.jpg

Design

Peugeot 306 v roce 1994, kdy byl vyroben první sériový model, měl pěkný design, když vezmeme v porovnání s u nás vyráběným Favoritem a Felicii, tak jsme někde jinde. První model měl klasické skleněné světlomety s odděleným blikačem. Druhá generece rok 1998, automobil prošel změnou přední části a dostal světlomety s plastovým krytem a došlo ke sloučení blikače a světla v jeden kus, kapota se zešikmila, mřížka takřka zmizela a nárazník také prodělal změny. V zadní části se děly pouze kosmetické úpravy v podobě světel, ty nebyly zaobleny, ale již rovné a zadní část ještě dostala nové druhy  nárazníku. Třetí generace rok 2000 až 2002, zde došlo opět ke změně přední části a to, že světlomety byly již z čirého plastu, nárazník byl přepracován a dostal letmý nádech budoucího žraločího efektu, který známe z budoucích modelů.


Přední část 3-generace


Zadní část 3-generace

 

Interiér

V interiéru převládá sportovní duch, veškeré ovládací prvky jsou velice dobře rozmístěny, takže cokoliv potřebujete, máte v dosahu. Svezení je velmi pohodlné, jak v normálních, tak i ve sportovních sedačkách, budíky jsou dobře čitelné s oranžovým podsvícením. Jedna věc, co u toho vozu chybí, je palubní počítač, bohužel do modelu 306 se nemontoval, řada 406 jej měla. Máme zde pouze digiální hodiny s teploměrem. Co dávám za plus, je měrka oleje pod otáčkoměrem.


Interier předek


Interier zadek

Pohonné jednotky

V roce 2000 se objevila vznětová jednotka s označením HDI, byl to naftový přeplňovaný motor s elektronickým vstřikováním comon-rail s výkonem 66Kw. Další verze měli klasický naftový motor, popřípadě klasické TD (turbo diesel). Zážehové motory byly o objemech 1 400ccm (výkon 55Kw), 1 600ccm (výkon 65-72 Kw) 1 8000 ccm (výkon 74 Kw a 81 Kw-16V) 2 000 ccm( výkon 89 Kw a 16V verze 97-120 kw)

 

Motor

Ostatní

Jízdní vlastnosti jsou dobré, podvozek je nastaven spíše do měkka, což je charakteristické u francouzských vozů, podvozek se vyznačuje specifickou zadní nápravou s torzními tyčemi. Testované modely byly 2.0 HDI, 1.6 a 1.4. Zážehové jednotky jsou slavné svou výdrží a minimální péči a k tomu klasické dieselové motory, novější HDI se může zdát, že bude horší, ale nikoli, testovaná verze HDi má najeto 279 000 Km a musím uznat, na automobilu to nijak nejde znát.

Klady:

  • Pozinkovaná karosérie
  • Komfort
  • spotřeba (u vznětových jdnotek)

Zápory:

  • vrzající plasty
  • zadní náprava (nesmí se přetěžovat)

 

Autor článku
Jiří Dohnal
Redaktor+
Další zprávy
.jpg
Nissan hlásí propad tržeb !

Zajímavosti 4.11.19 | 20:31
.jpg
Aston Martin DB5 je k mání !

Zajímavosti 5.8.18 | 02:08
.jpg
Krádež motocyklu se mu nevyplatila !

Bezpečnost 30.7.18 | 22:41
.jpg
TATA Harrier

Novinky 30.7.18 | 18:25
.jpg
Nissan Armada - Mountain Patrol

Zajímavosti 19.4.18 | 00:38
.jpg
Block má novou hračku ze Skupiny A WRC

Zajímavosti 18.4.18 | 00:17
.jpg
Uber bez řidiče srazil ženu !

Bezpečnost 20.3.18 | 02:18
.jpg
Tesla pozastavila výrobu Modelu 3

Zelená 13.3.18 | 14:20
YouTube
Dopravní statistiky
Statistiky za posledních 48 hodin

Počet dopravních nehod : 297x
Počet raněných : 63x

Nepřiměřená rychlost : 62x
Nedání přednosti v jízdě : 28x
Pod vlivem alkoholu : 16x

Vzniklá škoda : 19193 tis. Kč

Videa
.jpg
První úmrtí v autonomním voze

Zelená 3.8.16 | 17:26
.jpg
Motosalon 2016 - Brno

Událost 5.3.16 | 16:30
.jpg
Reflexní prvky

Bezpečnost 22.2.16 | 12:11
.jpg
Upoutávka na Relax auto moto meeting

Zajímavosti 29.6.15 | 16:30
.jpg
Autosalon Škoda

Video 25.9.14 | 18:30