Nejlepší auta evropského trhu v 90.letech
Přinášíme Vám deset aut, která se v devadesátých letech minulého století prodávala na Evropském trhu a patřily k tomu nejlepšímu, které se daly koupit. Samozřejmě, že všechna auta, tady napsat nejde, proto Vám přináším takový náš výběr.
1.McLaren F1
Supersport od známého britského výrobce, který byl v době uvedení na trh nejrychlejším autem. Vyráběl se v letech 1992 až 1998. V tomto období vyrobili 106 kusů tohoto auta, které se svým dvanáctiválcem o objemu 6,1 litru jelo maximálně 386 km/h.
McLaren F1
2. Honda Integra Type-R
Toto kupé od Japonské Hondy bylo označováno za jednu z nejlepších předokolek světa. Z svého vysokootáčkového motoru VTEC o objemu 1,8 litru dostali až 190 koní. Maximálně se rozjela až na 230 km/h. Právem je tedy označován za jeden z nejlepších motorů od Hondy. Do Evropy se dostala v roce 1997 a vydržela v prodeji až do roku 2001.
3. BMW M3
Legendární BMW M3 tady chybět nesmí, model E36, prodávaný v letech 1992 až 1999 sice nenavázal přímo na minulou generaci, ale i přes to si myslím, že stojí za zmínku. Tato M3 dostala větší motor, prodávala se i jako čtyř místný sedan a hlavně celé vyrostla a přibrala na váze. Maximální rychlost už také byla elektronicky omezena na 250 km/h. Nyní se díky zadnímu náhonu hojně využívá k driftování.
4. Alfa Romeo 156
Tento sedan střední třídy, překvapil veřejnost v roce 1997, tedy při uvedení na trh, hlavně svým designem a technikou, která nic neměla společného s vozy z produkce Fiatu. Na trhu vydržel až do roku 2006. Pod kapotou se objevil i první dieselový motor se vstřikováním common rail. A jako bonus, byla v nabídce i sportovní verze GTA, která má 250 koní a převodovku z Ferrari.
5. Honda NSX
Tento Japonský supersport, který se prodával v letech 1990 až 2005 byl sice určen hlavně pro americký trh, ale dostal se i do Evropy. V čr ovšem není moc k vidění. Pohání ho šesti válec o objemu 3,2 litru, což je sice menší motor, než ve Ferrari, ale v kombinaci s nízkou hmotností se řadil k nejlépe ovladatelným autům.
6. Lamborghini Diablo
Tento italský supersport se vyráběl v letech 1990 až 2001. Celkem jich vyrobili přes 3000 kusů. Tento vůz navazoval na slavný Countach, se kterým měli shodně umístěný motor před zadní nápravou. Použity byly 12ti válcové motory o objemu buď 5,7 litru, nebo 6,0 litru. Maximální rychlost byl 325 km/h. Do nabídky se dostal i roadster, nebo verze s pohonem na všechna čtyři kola.
7. Ferrari F355
Ferrari F355 se začalo prodávat v roce 1994 a na trhu zůstalo až do roku 1999, kdy jej nahradilo Ferrari 360 Modena. F355 bylo kupé s osmi válcovým motorem uprostřed vozu a poháněnou zadní nápravou. Maximální rychlost byla 295 km/h a z nuly na sto se rozjelo za 4,7 sekundy. Uvedena byla verze Spider a další verze, jako třeba F355 Challenge.
8. Škoda Octavia
Z českého pohledu udělala pravděpodobně největší úspěch Škoda Octavia. Ta odstartovala expanzi značky Škoda, která do té doby vyráběla pouze Felicii. Nemůže se tedy rovnat Diablu, nebo McLarenu F1, ale určitě si zaslouží zmínku v tomto článku, protože díky ní, je značka Škoda tam, kde dnes je.
9. Ford Mondeo MK1
Ford potřeboval v Evropě náhradu za Sierru, proto uvedl na trh nové auto, které prodával skoro na celém světě. Mondeo první generace, prodávané v letech 1993 až 1997, bylo v Evropě úspěšně auto, které zahájilo úspech Mondea v Evropě a vylepšilo Fordu jméno. Prodávalo se ve třech verzích karoserie, tedy jako kombi, sedan i liftback. V roce 1994 získalo titul Evropské auto roku.
10. Subaru Impreza
První generace Subaru Impreza se vyrábí od roku 1993, ale v roce 1994 uvedli na trh verzi WRX-STI, která odkazuje na mistrovství světa v rallye. Tento model má stálý pohon všech kol, který se stal typickým pro Subaru.
Pokud si myslíte, že jsme zapoměli na některé auto, nebo máte nějakého Vašeho favorita, můžete nám ho napsat do diskuze.
Redaktor+
Počet dopravních nehod : 194x
Počet raněných : 44x
Nepřiměřená rychlost : 26x
Nedání přednosti v jízdě : 15x
Pod vlivem alkoholu : 16x
Vzniklá škoda : 13831 tis. Kč