Opel Mokka 1.7 CDTI
Plánujete si koupit nějaký crossover? Pokud o tomto voze přinejmenším uvažujete, tak se Vám bude zajisté hodit tento test. Dnes si představíme jednoho z novějších zástupců v této třídě, tím je Opel Mokka s naftovým motorem 1.7 CDTI o výkonu 95 kW a ve výbavě Enjoy. Celý tento vůz můžete mít za cenu 608 800 Kč. Nicméně námi testovaný vůz byl slevněn o 113 800 Kč. Jelikož se jedná o vůz v kategorii malých SUV, tak se půjdeme podívat, zda má na to, aby porazil své konkurenty, tedy Škodu Yeti, nebo Mitsubishi ASX.
Design a představení vozu
Design je velmi silná stránka tohoto vozu. Myslíme si, že je to to hlavní, na co Mokka láká zájemce. Tedy minimálně z ženského pohledu. Designérům Opelu se podařilo oddělit tento model od sesterského Chevroletu. Což je podle nás dobře. jelikož Mokka využívá podobně jako mnoho vozů této kategorie oplastování nárazníků a dveří. Díky tomu vypadá tento vůz skoro jako offroad, samozřejmě s nadsázkou řečeno. Nicméně samozřejmě je jasné, že se jedná o vůz, který je určený hlavně do města. Tomu napovídají i kola, která mohou mít zajímavý design a velikost až 18 palců. My jsme ovšem měli vůz přezutý na zimních plechových discích.
Na první pohled působí Mokka mohutnějším dojmem, než ve skutečnosti je. Nicméně díky tomu bude mít na cestách o něco větší respekt. Problém ovšem můžou mít méně zruční řidiči při parkování, nebo manévrování ve městě. Nicméně díky parkovacím asistentům se dá na vše zvyknout.
Interiér
Interiér Mokky je podobný jako ve všech ostatních vozech této značky. Což je ovšem dobře, protože například interiér Insignie se nám velmi líbil. Oproti Insignie nabídne ovšem Mokka o něco vyšší posez. Podobný tedy spíše Merivě. Toto ovšem bude kupcům tohoto crossover vyhovovat. Na komfortní notu také hrajou sedadla, která jsou natolik komfortní, že ani na delších cestách nebudete mít problém. Jedinou nevýhodou naší specifikace byla absence loketní opěrky pro spolujezdce. Totéž platí i o zadních sedadlech, nicméně pouze krajní dva cestující. Prostřední to bude mít o něco horší, nicméně pokud chcete vozit více lidí, můžete zvolit napřík Zafiru. Na nedostatek prostoru nad hlavou si ovšem nebude žáden z cestujících stěžovat.
Velmi dobrá je nabídka odkládacích prostor, zde Mokka trumfne i některé vozy z třídy MPV. Například před spolujezdcem najdete kromě klasické schránky ještě jednu, která se nachází nad ní. U Mokky musíme pochválit středový panel, který nijak neomezuje řidičův prostor. Zajímavým detailem je ruční brzda, která má zajímavý tvar, ovšem některým řidičím může vadit, že tlačitko je umístěno z horní strany páky brzdy. Na delších cestách oceníte přítomnost zásuvky na 220 V, ve které si můžete například nabít notebook.
Zavazadlový prostor
Jak již bylo zmíněno, Mokka působí na první pohled mohutnějším dojmem, než ve skutečnosti je. Zavazadlový prostor nabídne 365 litrů. Možná to někomu přijde málo, nicméně Mokka na oplátku nabídne pravidelně tvarovaný zavazadlový prostor, který je zároveň relativně nízko umístěnou nakládací hranu. Ta se nachází zhruba 70 cm nad zemí. Po sklopení zadních sedadel vznikna rovná plocha, za to vděčíme vyklápěcímu sedáku.
Jízda
Námi testovaná Mokka byla osazena vznětovým motorem o objemu 1,7 litru. Tento motor nabízí výkon 95 kW. Všechny Mokky jsou osazeny manuální šestistupňovou převodovku, která má na rozdíl od jiných vozů přesnou kulisu řazení. Jak můžete tušit, tento motor dodává tomuto relativně malému vozu slušnou dynamiku. Maximální rychlost tohoto vozu je 190 km/h a z nuly na sto se rozjede za 9,6 sekundy.
Při jízdě se chová Mokka klidně, udržuje si stabilitu i při vyšších rychlostech. Ani při průjezdu zatáčkou, tedy pokud pojedete rozumnou rychlostí, nebudete mít žáden problém. Mokka se nijak vyrázně nenaklání.
Opel udává u Mokky kombinovanou spotřebu 4,5 litru nafty. Což je zajisté působivá hodnota, nicméně nám se jí nepodařilo dosáhnout. Nicméně při ekonomickém stylu jízdy by jste se zajisté k této hodnotě dostali. Ovšem i průměrná spotřeba okolo pěti litrů je uspokojivá, uvážíme li, že se bavím o crossoveru. Ke snížení spotřeby přispěje i systém start/stop, který má poměrně rychlé reakce.
Výbava a technologie
Jak již bylo zmíněno, naše Mokka byla ve výbavě Enjoy, tedy v prostředním stupni výbavy. Z bezpečnostních prvků nemůže chybět ABS, ESP nebo 6 airbagů, což ovšem dnes můžeme brát jako lepší standrad dané třídy. Potěší ovšem klimatizace, elektrické ovládání všech oken, nebo tempomat, který rovněž oceníte na delších cestách. Scházela nám pouze navigace s couvací kamerou, která by usnadnila couvání. Testovaná Mokka nabízela pouze klasické rádio, které ovšem mělo slot na USB a Bluetooth handsfree s ovládáním na volantu. Kompletní seznam výbavy si ovšem můžete najít na webu výrobce.
Závěr
Opel se svou Mokkou opět trochu zamíchal kartama ve třídě malých SUV. Pokud nehledáte vůz s co největším zavazadlovým prostorem, tak by Vám mohla Mokka vyhovat. Nabízí dostatečně prostorný interiér, ve kterém navíc najdete několik praktických odkládacích přihrádek. Doporučujeme ovšem připlatit si za parkovací asistenty, které Vám usnadní parkování s tímto vozem. Pokud tedy popřemýšlíte o nějakém vozu této třídy, určitě se alespoň zastavte u prodejce.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Opel Auto Novotný s.r.o..
Klady
-bohatá standardní výbava včetně zásuvky na 220 V
-dostatečně silný motor
-vyšší posez za volantem
Zápory
-výhled vzad
-nebarevný displej palubního počítače
Kompletní fotogalerii k testu najdete na našem facebookovém profilu.
Redaktor+
Počet dopravních nehod : 274x
Počet raněných : 54x
Nepřiměřená rychlost : 25x
Nedání přednosti v jízdě : 25x
Pod vlivem alkoholu : 7x
Vzniklá škoda : 27743 tis. Kč