Registrace | Jazyk
TEST : Hyundai i20 1.2 DOHC

Hyundai i20 1.2 DOHC

Recenze Předváděcí
Hyundai i20 1.2 DOHC

Napsáno : 11.11.2013 v 19:00
Autor : Karel Bříza


Specifikace

Motor: 1.2 DOHC 16V
Výkon: 63 kW
Palivo: benzín
Převodovka: 5-stupňová (manual.)
Maximálka: 168 km/h
Spotřeba: 6,1L (město)
Cena: ~ 215 890 CZK

Jednoho krásného dne jsme se vydali na návštěvu k dealerovi Hyundai, abychom vyzkoušeli jeden z jejich vozů. Když jsme vstoupili do autosalonu, měli jsme na výběr hned z několika vozů. My jsme si však vybrali ten nejmenší vůz ve své kategorii, který zrovna měli na skladě, a to i20 s výbavou START. K vozu jsme však přicházeli s velkou nedůvěrou a vůbec jsme nevěděli, co od tohoto vozu můžeme čekat.  A jak jsme s ním nakonec byli spokojeni? To si přečtěte v článku.


Hyundai i20

VZHLED

Co se týče stránky vzhledu, vůz je svým designem přesně stavěný na městský provoz, a uvítají jej zejména dámy, které si nemusí stěžovat na délku vozu, a díky téměř rovné zádi i na problémy s parkováním. Jinak nás zaujala zejména přední maska, která na nás působila mladistvým dojmem. Celá přední maska se potom na nás doslova směje, tento pocit umocňuje dvojice mlhových světel, která vytváří jakési „ďolíčky“.


Hyundai i20

To vše završuje dvojice hlavních světel. Trošičku nás mrzela absence směrovek ve zpětných zrcátkách, které by jsme ve městě určitě ocenili, avšak u naší verze jsme je snad ani očekávat nemohli. Co se týče celkového profilu vozu, ten již na nás nepůsobí dojmem bubliny, jako je tomu u Citroënu C3 nebo Kia Venga. Možná je to tvarem karoserie, který tvoří decentní zlom po celé délce vozu. Největší designovou chybku jsme však našli na zádi vozu, kterou byl otvor pro klíč, k otevírání zadních vrat.


Hyundai i20

INTERIÉR

Nejdříve začneme asi u řidiče, jakožto „vedoucího“ vozu. Zde začneme pravděpodobně prostorem pro řidiče. Kolega, který vůz řídil jako první, si na množství prostoru téměř nestěžoval, avšak když jsem usedl za volant, tlačil mně do pravého kolena příliš tvrdý kus plastu středového panelu. Jinak jsme však byli celkovou velikostí takto malého vozu docela překvapeni. V době, kdy kolega řídil, jsem seděl na zadních sedadlech, a abych pravdu řekl, při městském provozu jsem si na nedostatek místa nestěžoval.


Hyundai i20 interiér

Co se týče delších tras, osobně bych tento vůz nevolil. A pokud byste s vozem poslali manželku nakupovat, byli byste možná překvapeni, kolik toho přiveze. Co se týče sklápění zadních sedadel, ta se sklápí do roviny, ovšem vůči pozici kufru vytváří schod. Ale zpátky k interiéru. Až na ovládací prvky na volantu, které chyběly, jsme si nemohli na nic stěžovat. Vůz měl všechny nejzákladnější prvky, které ve vozidle požadujete, jako například – CD přehrávač, signalizaci připoutání, AUX, manuální klimatizaci, palubní počítač či klimatizovanou přihrádku u spolujezdce.


i20 kufr

JÍZDA

Ačkoliv jsme u tohoto vozu očekávali nejhorší, byli jsme překvapeni, jak se vůz na silnici chová. Co se týče jízdních vlastností, tam jsme si nemohli na nic stěžovat, vůz bez problémů vyrovnával všechny nerovnosti a to i přesto, že byl obsazen třemi dospělými osobami. Dokonce i odhlučnění vozu bylo plně dostačující. Z důvodu odlehčení kvůli motoru 1.2 jsme nečekali, že bude vůz takto dokonale odhlučněn.


Hyundai i20 motor

Když se podíváme právě na 1.2 motor o výkonu 63kw s pětistupňovou manuální převodovkou, byli jsme překvapeni, jak motor pěkně táhne. Jelikož jsme projeli i pár kopců, divili jsme se, že nám stačí 3, mnohdy dokonce 4 rychlostní stupeň na to, aby vůz i v kopci udržel otáčky a stále vůz tlačil dopředu. Vytknout snad můžeme jedině línější brzdy, po kterých musí řidič více šlapat. Naše spotřeba se pohybovala okolo 8 litrů, avšak udávaná je 6,1 ve městě.

ZÁVĚREM

Závěrem musíme říci, že i když jsme na počátku i20 téměř vůbec nevěřili, ukázala se jako skvělý vůz. Je postavená přesně pro městský provoz a díky svým rozměrům s ní můžete kdekoliv bez problémů zaparkovat. V počátcích vám však může vadit krátká přední kapota, kvůli které nebudete mít přesný přehled o prostoru před vozem. Nám se však vůz líbil a shodli jsme se, že bychom jej svým drahým polovičkám pro městský provoz vybrali.


Dealer Rely

Za zapůjčení děkujeme Hyundai Rely servis s.r.o.

Celou galerii naleznete zde.

KLADY

- Svižný motor

- Mladistvý design

- Klimatizace

ZÁPORY

- Tvrdé plasty

- Absence USB


Další články
Mazda 6 2.0 Skyactive-G
Ford Fiesta 1.2
Opel Insignia Cosmo 2.0 CTDi ecoFlex (facelift)
Komentáře

Sociální sítě
Na našem Facebookovém profilu naleznete celou galerii obrázků z našich článků.
Galerie všech recenzí, je dostupná na našem YouTube profilu.
Přehrávač YouTube

Vyhledat v textu :

Vyhledat značku :

Kalendář akcí
[9.4.2016 - 10.4.2016] [Šternberk]
AMK ECCE HOMO
[3.6.2016 - 6.3.2016] [BVV - Brno - Výstaviště]
Motosalon - Brno
[25.6.2016 - 26.6.2016] [Polygon Libros - Ostrava]
CZECH STUNT DAY 2016
[9.7.2016 - 10.7.2016] [Ostrava - Radvanice]
Okruh Františka Bartoše
[16.7.2016 - 17.7.2016] [Těrlický okruh]
HAVÍŘOVSKÝ ZLATÝ KAHANEC
zobrazit více...
Dopravní statistiky
Data nasbírané k 25.9.17

Počet dopravních nehod : 335
Vzniklá škoda : 22674 tis. Kč

Nepřiměřená rychlost : 38x
Nedání přednosti v jízdě : 33x
Pod vlivem alkoholu : 8x

Reklama fl-golfing

Golf na Floride, dovolena v USA

Obrázky z galerie
Počasí na 3 dny
Oficiální Facebook
Partneři klubu
  Google překladač
© 2005 - 2013 Alvaso.cz
© 2013 - 2017 AutoSite.cz
Příspěvky v diskuzi
:
Compy : Mno tak diskutování asi nebude :( ... nějaká doba proběhla a ani čárka.
Compy : Noo, v úterý se možná dočkáte slibované Insignie ;)
Hammer : A ta by něka být doslova zelená...
Compy : Nezapomeň, že je ještě dřív potká "zelená" techologie ;)
Naposledy online
diegoSr
diegokem
Compy
Juric
Hammer
Pokud máte zájem o spolupráci, chcete se stát členem našeho týmu, máte zájem o inzerci u nás, ozvěte se na email pr-manager@autosite.cz.
Pokud Nás chcete podpořit, pošlete dobrovolný dar na účet : 1738245113 / 0800. Veškeré příspěvky budou využity na chod a zlepšování našich služeb.

[Valid RSS] [Valid RSS] Přidat na Seznam.cz